A két műrepülő kötelék hamarosan új gépeken fogja képviselni Oroszország légi- és űrvédelmi erőit – jelentette be Viktor Bondarev vezérezredes.
Bondarev emlékeztetett rá, hogy ebben az évben a kötelékekben használt repülőgépek 25 évesek lesznek. „ A repülőgépeink elértek üzemidejük végéhez, így itt az ideje, hogy új technikát kapjon a kubinkai központ” – idézte a TASSZ a tábornok szavait. Habár a pilóták már megkezdték az elméleti átképzést az új típusokra, azokról Bondarev nem árult el semmi konkrétumot.
Napjainkban az Orosz Vitézek az egyetlen kötelék a világon, amelyik a kategóriájában legnehezebb Szu-27-esen repül. A Fecskék a jóval kisebb felszállósúlyú MiG-29-eseket repülik. A repülőgépek kimagasló repülési jellemzőit nagyban segítik az időközben elvégzett fedélzeti rendszerekre kiterjedő fejlesztések is.
A szakma legjobbjait magába foglaló bemutató kötelékek közel negyed százada kápráztatják el a bemutatók nézőit: az Orosz Vitézeket 1991. április 5-én, a Fecskéket május 6-án hozták létre. A közös bemutatókat 2003-tól hajtják végre.
Az első éles közös bemutatóra a 2004-es évben került sor, a Zsukovszkijban megrendezett nemzetközi légiparádén.
A különleges rombusz alakú formációt kilenc vadászgép alkotja – öt Szu-27-es és négy MiG-29-es. Több közös figurát a mai napig csak ez a formáció mutat be a nagyközönségnek. Tavaly május 9-én a „Híres Kilences” a Nagy Honvédő Háború 70. évfordulója alkalmából a Vörös-tér fölött díszelgett.
Forrás: rostec.ru
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Újabb friss hír az L-39NG kapcsán, hiszen az Aero Vodochody repülőgépgyár új gyártósort indított az új kiképző repülőgép számára. Az összeszerelő soron a repülőgép törzsét szerelik össze, a termelési kapacitása a tervek szerint évente legfeljebb 24 darab lesz és több mint 100 embert fog foglalkoztatni.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.