Bár a Brit Királyi Légierő híres bemutatócsapatának, a Red Arrows-nak a működését sosem fenyegette reális veszély, mostanra biztossá vált, hogy a kötelék a jövőben is folytathatja tevékenységét, a jelenlegi Hawk T1 típust pedig új gépek válthatják majd a Scampton légibázison.
Mindezt Michael Fallon védelmi miniszter jelentette be november 1-jén. Elmondása szerint a Red Arrows is szerves részét képezi mindannak, amit kötelességüknek tartanak, és minden bizonnyal a széles publikum sem támogatná a csapat feloszlatását.
A kötelék lehetséges új gépeiről nem túl meglepő módon már meg is indult a találgatás. A legkevésbé valószínű opció szerint a Red Arrows „személyre szabott” gépeket kapna, ami igen költséges, de nem egyedülálló megoldás, ugyanis a kanadai Snowbirds csapat ilyen módon rendszeresített CT-114 Tutor gépekkel repül.
Jóval olcsóbb megoldás lenne a légierő által „levetett” Tucano T1 gépek alkalmazása, amelyek jelenleg még a Linton-on-Ouse bázison látnak el kiképző feladatot, de még ebben az évtizedben kivonásra kerülnek, helyüket pedig a T-6C Texan II gépek veszik át. Amelyek egyúttal szintén lehetséges utódai lehetnek a Red Arrows Hawk gépeinek is, ráadásul ezeket a gépeket az Izraeli és a Görög Légierő bemutatócsapatai egyaránt használják, ugyanakkor a sugárhajtóműves gépek légcsavarosra cserélése nem valószínű, hogy népszerű döntés lenne a csapat kedvelői körében.
A népszerű Hawk továbbra is gyártásban marad, ebből kifolyólag a legvalószínűbb megoldásnak az látszik, hogy a régi Hawk T1-eseket a legmodernebb T2 változat válthatja. Utóbbi ugyan veszített a fordulékonyságából az elődjéhez képest, de a gyártó BAE Systems jelenleg is dolgozik az új kialakítású szárnyakon, amelyek az indiai Hawk T2-esek kapnának meg.
A Red Arrows a China Air Show 2016-on is részt vesz, fennállásuk óta először.
Forrás: Combat Aircraft
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.