Szlovákia egyelőre elhalasztja a nyugati fejlesztésű vadászgépek beszerzését, mivel jelenleg prioritást élvez a szlovák szárazföldi erők modernizációja – nyilatkozta az ország védelmi minisztere, Peter Gajdos.
A Reuters információi szerint, Szlovákia korábban több vállalattal is tárgyalásokba kezdett az új típussal kapcsolatban, melyekkel a jelenleg hadrendben álló MiG-29-eseket váltanák le. A védelmi miniszter korábban arról számolt be, hogy vagy F-16-osok vagy Gripen-ek lízingelése jöhet szóba, legutóbb a Gripen tűnt a befutónak. A konkrét döntést az ügyben szeptember végére ígérték, azonban most a projektet jegelik, ugyanis a védelmi költségvetés egyelőre nem teszi lehetővé az ezirányú beszerzést, továbbá a szárazföldi erők modernizációja jelenleg fontosabb.
Elmondása szerint a légierő fejlesztése részben megtörtént, azonban a szárazföldi erőket több tíz éve nem újították meg. Továbbá hozzátette, hogy amint a pénzügyminisztérium a kormánnyal egyeztetve rendelkezésre bocsátja a kellő összeget, akkor a katonai vezetés tovább folytatja a tárgyalásokat, majd a döntést követően megkezdődhet az új vadászgépek beszerzése.
Fotók: Darabos Erika (SIAF 2017 - Szliács)
Mint ismertes, 2014-ben az olasz Alenia Aermacchi vállalattól 2 darab C-27J Spartant vásároltak, valamint egy évvel később az Egyesült Államoktól 9 darab többcélú, UH-60M Black Hawkot szereztek be, melyekkel a Mi-17-eseket váltják majd le. Ez év májusában a szlovák kormány elfogadta azt a tervet, hogy a kiöregedett páncélozott szállítójármű parkot is fejleszteni kell, melyre 1,44 milliárd dollárt kell elkülöníteni. Az Oroszországgal kötött szerződés, mely a 12 darab MiG-29-es hadrafoghatóságát biztosítja, 2019 őszén lejár. Egyelőre az úgynevezett „A” terv még mindig a nyugati repülőgépek beszerzése, ettől nem is állnak el, azonban a szerződés meghosszabbítása is elképzelhető, mint „B” terv.
Vannak olyan típusok - ha nem is sok - melyek már külalakjukkal messzire kiemelkednek a kortársak közül. Ezek egyike a britek utolsó szuperszonikus repülőgépe, az elfogásra tökéletesített, kéthajtóműves Lightning. Szépnek nem szép, de korának kiváló és valóban villámgyors célszerszámának bizonyult.
A hazai léginavigációs szolgáltató, a HungaroControl október 20-tól ismét várja a jelentkezőket a 2026 őszén induló légiforgalmi irányító képzésére. Az érdeklődők 2026. március 15-ig pályázhatnak, a kiválasztási folyamat várhatóan a nyár közepén zárul. A jövő ősszel induló évfolyamra továbbra is minden, a légi közlekedés iránt érdeklődő pályázó jelentkezését szívesen fogadják.
2025. október 26-án, vasárnap fél óra különbséggel veszített egy forgószárnyast, illetve egy harci repülőgépet az Amerikai Haditengerészet a USS Nimitz (CVN 68) repülőgép-hordozó fedélzetéről.
2025. október 13., hétfő, mérföldkövet jelentő eseményként vonul majd be a Belga Légierő történelemkönyvébe, hiszen megérkeztek Belgiumba az első F-35A harci repülőgépek.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Svédország is a brazil Embraer C-390-es típusával váltaná le kiöregedő Hercules flottáját. A szándékból most konkrét szerződés lett, mutatjuk a részleteket.
A német birodalom talán legrosszabb sajtójával rendelkező fegyvere volt a Vergeltungswaffe 1, azaz a V-1-es „repülő bomba”. Igazából senki sem szerette: sem a mérnökök, sem az alkalmazók, s pláne nem a britek és más polgári lakosok, akik kénytelenek voltak elszenvedni csapásait. Nem lett belőle Wunderwaffe, azaz a háború sorsát megfordító csodafegyver. Azért annyira nem is volt rossz…
Már a magyar Emirates-utasok is használhatják a biometrikus azonosítást a dubaji nemzetközi repülőtéren, amellyel még kényelmesebbé válik a reptéri áthaladás. Elmagyarázzuk, mit kell ehhez tenni.
Az Emirates Group publikálta pénzügyi jelentését: a 2025–26-os pénzügyi év első hat hónapjában az adózás előtti nyereség 3,3 amerikai dollárt ért el, így sorozatban a negyedik olyan féléves beszámolási időszakát zárta a cégcsoport, amikor történelmi csúcsot ért el a profit. Az adózás utáni csoportszintű eredmény 2,9 milliárd dollár nyereség, ami 13%-os növekedés az egy évvel korábbihoz képest.
A Wizz Air minden eddiginél nagyobb kapacitást biztosít a téli menetrendi időszakban Budapestről induló járatain: az egy évvel ezelőttihez képest 8 százalékkal több, összesen 3,2 millió ülőhelyet kínál az utasoknak és 59 célállomásra indít járatokat. A március utolsó vasárnapjáig tartó időszakban a magyar hátterű légitársaság összesen több, mint 6800 járatot fog üzemeltetni.
A turbulenciák növekvő gyakorisága és intenzitása komoly kihívást jelent a légitársaságok számára. Az Emirates adatalapú megközelítést alkalmaz ennek kezelésére, hogy zökkenőmentesebbé tegye repüléseket, és enyhítse a légörvények okozta esetleges kellemetlenségeket.
A Wizz Air közzétette a 14 milliárd eurós „Customer First Compass” utaselégedettségi programjának első eredményeit. Az első fél évben a Wizz Air fontos eredményeket mutatott fel az ügyfelek kiszolgálásában, és 10 százalékos javulást jelentett az általános ügyfél-elégedettségben.
2018 májusában egy tengerészgyalogos hamvaival és hagyatékával egy amerikai üzletember érkezett Budapestre. Utazásával a tengerészgyalogos kívánságát teljesítette, akit gyerekkora óta barátjának mondhatott, és akinek kérése az volt, hogy a végső nyughelye szülőföldjén legyen.
Megkezdődött a Magyar Honvédség által megrendelt második KC-390 Millennium közepes katonai szállítógép átadás-átvételi folyamata, a brazil Embraer repülőgépgyár Sao Paulo állambeli Gavião Peixotoban települt üzemkomplexumában.
Az idén százéves Delta Airlines történetét röviden áttekintő sorozatban többször szóba került az 1978-as légitársasági deregulációs törvény, amely átalakította az amerikai légiközlekedési iparágat.
Végéhez közeledik a Magyar Honvédség negyedik NATO Baltic Air Policing (BAP) missziója Litvániában, melynek eddigi eredményeiről, tapasztalatairól egy média nap keretein belül kaphattak egy kis ízelítőt a helyszínre érkező sajtósok, spotterek, bloggerek. Helyszíni beszámolónkat mutatjuk most Olvasóinknak!
A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.