A Luxemburg és Hollandia által kezdeményezett multinacionális program keretében Németország és Norvégia öt darabot rendelt az Airbus Defence & Space A330MRTT többfeladatú légi utántöltő és szállító repülőgép típusából.
2017. szeptember 29-én jelentette be az Airbus, hogy az OCCAR (Belgium, Franciaország, Németország, Olaszország, Spanyolország és Nagy-Britannia közös védelmi haditechnikai szervezete) hét darab többfeladatú tankerrel kívánja bővíteni flottáját. A tervek szerint 2020 és 2022 között szállítanák le az új repülőeszközöket.
A Bonnban aláírt szerződés kitér a kezdeti – két év időtartamú – támogatási csomagra is, valamint nyitva hagyták a lehetőséget további országok csatlakozására is.
A megrendelt repülőgépek a légi utántöltési feladatok mellett alkalmasak lesz személy- illetve teherszállításra, valamint egészségügyi menekítési feladatokra is.
Az Európai/NATO Többnemzetiségű és Többfeladatú Légi Utántöltő és Szállító Flotta (MMF) még 2012-ben jött létre az Európai Védelmi Ügynökség kezdeményezésére.
Az Airbus Defence & Space katonai részlegének vezetője, Fernando Alonso Európa legfontosabb együttműködési programjának nevezte az MMF-et, amely modellként szolgálhat a többi európai országnak a védelmi együttműködés terén.
A Német Légierő jelenleg négy A310-es tankert tart rendszerben, amelyek kora 28 és 30 év között van, Norvégia pedig nem rendelkezik saját légi utántöltő kapacitással.
Forrás: flightglobal.com
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.