2025. 02. 18. kedd
Bernadett
: 403 Ft   : 384 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kétszereplőssé válhat az Amerikai Légierő nehézbombázó flottája

Kétszereplőssé válhat az Amerikai Légierő nehézbombázó flottája
JETfly  |  2018. 02. 20., 14:14
Kétszereplőssé válhat az Amerikai Légierő nehézbombázó flottája

Az Egyesült Államok légiereje a B-52H bombázóit új hajtóművekkel látná el és nyugdíjazná a Rockwell B-1 és Northrop Grumman B-2-es flottáját, amint a Northrop újgenerációs B-21-esének megkezdődne a sorozatgyártása.

A Trump-adminisztráció 2019-es költségvetési tervében már szerepel a légierő stratégiai csapásmérő flottájának modernizációs programja. A repülőgépek leváltása B-21-esre és a B-52-esek új hajtóművel történő modernizálása 2040 körül valósulna meg. A légierő nem közölt részleteket a B-21 fejlesztésének, átadásának és hadrendbe állításának ütemtervéről, csak az ismert, hogy a titkos új lopakodó bombázó a 2020-as évek közepére készül el.

A tervek szerinti 80-100 darabos B-21-es megrendelés darabszáma megegyezik a most hadrendben álló 20 darab B-2 és 62 darab B-1-es mennyiségével. "Ha a Kongresszus támogatja az általunk javasolt erőstruktúrát, a B-52-esek és B-21-esek lesznek a csapásmérő erőink fő repülőeszközei.” – nyilatkozta a légierő részéről Heather Wilson.

A B-52H repülőgépek kilenc évvel az alaptípus, a B-52A rendszeresítése után, 1961 óta állnak szolgálatban. A 60-as években tervezték a flotta North American B-70 Valkyrie Mach 3 sebességre képes bombázóra cserélését, de ezt a programot később törölték. A 90-es évek elején a B-2-esek költségeinek túllépése és költségvetési megszorítások miatt a Boeing 1950-es fejlesztésű bombázóinak tervezett kivonását felülbírálták.

Habár a B-52H alapvetően hagyományos módon, nem oltalmazott légtérből teljesíti feladatait, még mindig képes nagy hatótávolságú, nukleáris töltettel ellátott pusztító eszközök (leginkább robotrepülőgépek) indítására.

Decemberben jelentek meg az első hírek a Pratt & Whitney TF-33-as hajtóművek cseréjéről. Szó volt arról is, hogy a nyolc hajtóművet négy nagy teljesítményű hajtóművel váltanák ki, de műszaki szempontból kivitelezhetőbb a meglévő hajtóművek egyenkénti cseréje. Ez az opció leszűkíti a lehetőségeket három változatra: a GE Aviation Passport, a Pratt & Whitney Canada PW800 és a Rolls-Royce BR.725 hajtóművek jöhetnek szóba. Az első, újhajtóműves B-52H-k 2029-ben állhatnak majd szolgálatba – ha addig nem szűkítenek a költségvetésen…

Forrás: FlightGlobal

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025. 01. 30., 15:07
2025. január 29-én, helyi idő szerint 20 óra 48 perckor leszálláshoz készülődött a PSA Airlines Bombardier CRJ-701ER típusú regionális utasszállítója Washingtonban, a repülőtér közelében azonban összeütközött egy katonai helikopterrel.
2025. 01. 28., 09:17
Miskolc ismét a hírek szereplője repülőtere kapcsán: a 2022. április 30-án bezárt, nagy múltra visszatekintő repülőtér nagy űrt hagyott a térség repülős életében, a legfrisseb hírek azonban már egy új airport létesítéséről szólnak.
2025-02-05 11:27:24
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.