2018. október 11-én, csütörtökön baleset történt a Belga Légierő Florennes-i légibázisán, melynek következtében egy F-16-os teljesen kiégett. A baleset körülményeiről a mai napon bővebb információk is nyilvánosságra kerültek.
A Scramble Magazine értesülése szerint a baleset a csütörtöki napon, délután 14 óra 10 perc körül történt. Az eset kapcsán a legtöbb hírportál csak a szűk tényeket közölte: a zónában két F-16-ost készítettek fel a repülésre (tankolás és a többi szükséges előkészület), melynek során az FA-128 jelzésű F-16-os kigyulladt, detonációk sora következett, a sűrű fekete füst messziről is látható volt. Az égő F-16-os a mellette álló másik F-16-osban is kárt okozott, továbbá két műszaki is megsérült. A repülőgépekhez érkező tűzoltó egységek biztosították a helyszínt, a lángra lobbant Falcon teljesen kiégett.
A baleset vizsgálatát megkezdték és már olvashatóak is az első eredmények: a zónában álló, repülésre felkészített F-16-osok közelében van egy hangár, melyben szintén egy F-16-os karbantartását végezték. Ennek során - eddig tisztázatlan körülmények között - a hangárban lévő F-16-os M61A-1 típusú gépágyúja működésbe lépett és a betöltött 20mm-es gépágyútöltények eltalálták az FA-128 jelzésű, üzemanyaggal feltöltött F-16-ost, mely a találatok következtében kigyulladt. A balesetet szerencsés kimenetűnek tituálják, ugyanis ebből sokkal nagyobb katasztrófa is lehetett volna. A baleset körülményeit továbbra is vizsgálják, ha a fent leírtak valósak, mindez sok kérdést felvet majd.
A Florennes légibázison települ a 2. Harcászati Repülőezred, az 1. "Stingers" és a 350. "Ambiorix" századokkal. A Belga Légierőnek kb. 25 db bevethető F-16-osa van még a flottában. Belgium egyelőre még nem döntött arról, hogy milyen típussal modernizálja légierejét, lehetséges opcióként az ötödik genrációs F-35-ös is szóba került, melyek kapcsán egy friss hír is napvilágot látott a belga baleset napján: a Pentagon repülési tilalmat adott ki az összes F-35-ösre, melynek során átvizsgálják majd az ötödik generációs harci repülőgépek erőforrásainak üzemenyagcsöveit. Erre azért van szükség, mivel a szeptember végén lezuhant F-35B balesetének egyik lehetséges oka vélhetően erre vezethető vissza.
Forrás: http://www.f-16.net
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.