Mint ahogy arról korábban lapunkon is beszámoltunk, a Lengyel Légierőnél 2018. július 6-án veszteséglistára került egy MiG-29-es vadászgép, pilótája életét vesztette. A felszállási tilalommal sújtott típus most ismét a levegőbe emelkedett Lengyelországban.
Négy hónapot kellett várni arra a katasztrófa után, hogy újra repülhessen egy lengyel Fulcrum: 2018. november 5-én, hétfőn a 28-as oldalszámú MiG-29UBM emelkedett a levegőbe egy gyakorlórepülésre Minsk Mazowiecki légibázisról, figyelembe véve és alkalmazva a vizsgálóbizottság (Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego – Commission For Aircraft Accidents Investigation in State Aviation) által tett javaslatokat.
A bizottság egyébként két esetet vizsgált: a 2017 decemberében lezuhant MiG-29-es balesetét és a már említett nyári katasztrófát, melynek során Krzysztof Sobański posztumusz százados életét vesztette, a vizsgálatok eredményeit ugyanakkor nem hozták nyilvánosságra. Kiszivárgott, meg nem erősített információk szerint probléma volt a katapultüléssel, továbbá a repülőgép üzemanyag-rendszerével is.
A repüléstilalom miatt a nagyobb európai repülőnapok is lengyel MiG-29-es bemutató nélkül maradtak, ráadásul a Lengyel Légierő 100 éves jubileumát Radomban ünneplő tömeg sem láthatott Fulcrumot a legnagyobb hazai repülőnapjukon.
A Lengyel Légierő a Harpia program keretein belül keresi kiöregedő MiG-29-es és Szu-22-es típusainak utódját: a győztes várhatóan a Gripen, az F-16V és az F-35 trióból kerül majd ki.
Forrás: https://theaviationist.com
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.