Mint ahogy arról korábban lapunkon is beszámoltunk, a Lengyel Légierőnél 2018. július 6-án veszteséglistára került egy MiG-29-es vadászgép, pilótája életét vesztette. A felszállási tilalommal sújtott típus most ismét a levegőbe emelkedett Lengyelországban.
Négy hónapot kellett várni arra a katasztrófa után, hogy újra repülhessen egy lengyel Fulcrum: 2018. november 5-én, hétfőn a 28-as oldalszámú MiG-29UBM emelkedett a levegőbe egy gyakorlórepülésre Minsk Mazowiecki légibázisról, figyelembe véve és alkalmazva a vizsgálóbizottság (Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego – Commission For Aircraft Accidents Investigation in State Aviation) által tett javaslatokat.
A bizottság egyébként két esetet vizsgált: a 2017 decemberében lezuhant MiG-29-es balesetét és a már említett nyári katasztrófát, melynek során Krzysztof Sobański posztumusz százados életét vesztette, a vizsgálatok eredményeit ugyanakkor nem hozták nyilvánosságra. Kiszivárgott, meg nem erősített információk szerint probléma volt a katapultüléssel, továbbá a repülőgép üzemanyag-rendszerével is.
A repüléstilalom miatt a nagyobb európai repülőnapok is lengyel MiG-29-es bemutató nélkül maradtak, ráadásul a Lengyel Légierő 100 éves jubileumát Radomban ünneplő tömeg sem láthatott Fulcrumot a legnagyobb hazai repülőnapjukon.
A Lengyel Légierő a Harpia program keretein belül keresi kiöregedő MiG-29-es és Szu-22-es típusainak utódját: a győztes várhatóan a Gripen, az F-16V és az F-35 trióból kerül majd ki.
Forrás: https://theaviationist.com
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.