A KC-130J-t 2020. február 4-én adták át a Francia Légierőnek, a Lockheed Martin Marietta-i (Georgia állam) üzemében. Ezzel a repülőgéppel teljessé vált a még 2016-ban megrendelt, négygépes Hercules-flotta.
Az Egyesült Államok Külügyminisztériuma 2015 novemberében hagyta jóvá két C-130J-30 és két KC-130J repülőgép, valamint egyéb kapcsolódó felszerelések és szolgáltatások szállítását a Külföldi Katonai Értékesítések Programja keretében Franciaország számára. A teljes beszerzési ár mintegy 650 millió dollár. A beszerzésre az A400M repülőgép-szállítási program ütemezésének elmaradása miatt volt szükség.
Franciaország lett a világ 17. országa, ahol C-130J repülőgépeket használnak – a teljes flotta a most leszállított példánnyal együtt 18 repülőgépből áll.
2017 szeptemberében az Orleans-Brisie légibázison hozták létre a Francia Légierő 62. Szállító Ezredét – az ezred állománya a 2/61 Franche-Comté szállítórepülő századból, az ET 03.061 Poitou szállítórepülő századból és a műszaki támogató századból áll. Az összes megvásárolt C-130J és KC-130J a 2/61 Franche-Comté századba került.
A C-130J-t rakományok szállítására, deszantolásra, valamint a saját csapatok ellátásának biztosítására fogják használni. A KC-130J lehetővé teszi a vadászrepülőgépek, könnyű szállító repülőgépek és helikopterek utántöltését, de emellett használhatók a repülőgépek gyors feltöltésére a földön is. A KC-130J az első repülőgép, amely lehetővé tette a Francia Légierő számára, hogy légi utántöltést biztosítson a Caracal H225M helikoptereknek, és így megnövelje azok hatótávolságát. Ez a lehetőség egyedülálló Európában.
Az első KC-130J-t megérkezése után a Francia Légierő rögtön bevetette a Száhel övezetben a H-225M Caracal helikopterek légi utántöltéséhez.
A németországi és a francia vezérkari főnökök által 2017. október 18-án aláírt megállapodás részeként a Franciaország által megvásárolt négy C-130J repülőgépet a tervek szerint a 105. Evreux légi bázisra helyezik át, ahol azzal a hat C-130J repülőgéppel (3 szállító és 3 tanker változat) együtt fogják használni őket, amelyeket a Német Légierő rendelt meg. Hasonló üzemeltetési partnerkapcsolatra korábban még nem volt példa a Hercules történetében, viszont itt előfordulhat majd, hogy ugyanazon a gépen francia pilóta és német loadmaster dolgozik majd együtt.
Forrás: https://www.janes.com/
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Először emelkedett levegőbe az első, Magyarországnak gyártott Gripen vadászrepülőgép Svédországban, 2005. február 16-án.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.