2024. 02. 21. szerda
Eleonóra
: 388 Ft   : 359 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Átalakulóban a Svéd Légierő pilótaképzési rendszere

Átalakulóban a Svéd Légierő pilótaképzési rendszere
JETfly  |  2020. 05. 12., 13:42
Kapcsolódó
cikkek (1)
Átalakulóban a Svéd Légierő pilótaképzési rendszere

A több mint 50 éve hadrendben álló SK 60-as (Saab 105) kiképző repülőgépek cseréje az első fontos lépés a Svéd Légierő átalakuló pilótaképzésében, az ajánlatokat már várják a pályázni kívánó cégektől.

A svéd védelmi beszerzésekért felelős állami ügynökség, az FMV, a kormány jóváhagyását követően a közelmúltban nyitotta meg azt az online felületet, melyre a pályázni kívánó gyártók feltölthetik anyagaikat 2020. július 31-ig. Mint ahogy az már a márciusi Gripen szemináriumon is hallható volt, a pilótaképzés első fázisára keresik most az alapfokú, légcsavaros kiképzőgép típust (+6/-3G túlterhelési tartományban), mely fázist jelenleg az 1960-as években hadrendbe állított, sugárhajtóműves SK 60-ason végzik a svéd növendékek.

A beszerzendő új, alapfokú kiképző repülőgépek darabszámáról egyelőre nincs hivatalos információ, a gépek egy komplett üzemeltetési, karbantartási és támogatási csomag részét fogják képezni. Az FMV a légierő illetékeseivel és az üzemeltetőkkel közösen alakították ki az új típussal szemben támasztott követelményeket, továbbá felmérték a piacon fellelhető, ezt a kategóriát lefedő kínálatot is. Ezzel összhangban a beérkező ajánlatok gyors elbírálása várható, hiszen az ütemterv igencsak szűkös: az új kiképzőgépekkel és képzési rendszerrel, kiképzett oktatókkal már 2023 nyarán szeretnék elkezdeni az első csoport képzését a Linköping melletti Malmen légibázison.

2009. január 19-én hét darab, svéd felségjelzésű SK-60 típusú repülőgép szállt le a kecskeméti repülőbázison. Ahogy mondani szokták, látogatásuk mindössze „protokolláris jellegű” volt, hiszen a mai napon már tovább is repültek. Galériánk segítségével mutatjuk be a svéd gépek érkezését.
bővebben ...

A kiöregedő SK 60 flotta az 1990-es években korszerűsítésen esett át, hajtóművét a Williams FJ44 típusú erőforrásra cserélték, 2009-ben pedig a Saab-tól rendelték meg a kiképzőgépek avionikai rendszerének modernizálását. A gépek cseréjének már többször is nekifutottak Svédországban: legutóbb a svájci Pilatussal történt megállapodás tűnt ígéretesnek a PC-21-es lehetséges beszerzése kapcsán, de az üzletből végül nem lett semmi.

Az alapfokú, légcsavaros kiképző repülőgép hadrendbe állítása csak az első lépés az új rendszerben, hiszen szükség lesz egy haladó, sugárhajtóműves típusra is, mely esetében kézenfekvő lehetne a Boeing/Saab T-7 Red Hawk választása. A Svéd Légierő 2023-tól kezdené meg az új Gripen E-k rendszerbe állítását, és tervben van az is, hogy az így felszabaduló, régebbi Gripen C/D-k a nyugdíjazás helyett ideiglenesen szerepet kapnának a pilótaképzés következő lépcsőjében, amíg nem áll rendelkezésre haladó szintű, sugárhajtóműves kiképző repülőgép.

Forrás: https://www.ainonline.com/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 07., 16:28
Mint ahogy arról már lapunkon is beszámoltunk, 2024. február 4-8. között védelmi ipari szakkiállítást rendeznek Rijádban, ahol a legnagyobb repülőgépgyártó vállalatok is jelen vannak. A Boeing kapcsán az új F-15EX értékesítéséről is vannak friss információk.
2024. 02. 06., 16:32
A Brit Királyi Légierő pilótaképző rendszere a közelmúltban többször is a hírek szereplője volt: most a képzés fő platformjának tekinthető BAE Systems Hawk T2 flottáról láttak napvilágot friss hírek.
2024. 02. 05., 15:03
A Szaúdi Királyi Légierő bemutató köteléke, a Saudi Hawks, a magyar közönség számára sem ismeretlen, hiszen 2021-ben részt vettek a Kecskeméten megrendezett Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutatón. A csapatról most friss hírek láttak napvilágot!
2024-02-15 10:08:00
Közzétette 2023-as pénzügyi jelentését az Airbus, amely szerint a toulouse-i székhelyű repülőgépgyártó az elmúlt évben 735 repülőgépet adott át az ügyfeleknek, a vállalatcsoport árbevétele 65,4 milliárd euró volt, 11 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 02. 21., 11:22
A Wizz Air flottájába megérkezett a kétszázadik repülőgép, ezzel a légitársaság flottájának átlagéletkora 4,2 évre csökken.
2024. 02. 20., 15:44
Európában Németország volt a vezető felhasználó, az országban a típust 1971-től 2013-ig tartották rendszerben.
2024. 02. 13., 09:26
Működésének ötvenedik évfordulóját ünnepelte az Aeroporti di Roma. Születésnapi meglepetésként Giotto üvegalkotásait állították ki az egyes terminálon.
2024. 02. 12., 09:24
A képeken szereplő repülőgépek többsége ebben a formában már nem látható, mert vagy kivonták az adott légitársaságtól vagy maga a cég szűnt meg, esetleg a típus tűnt el teljesen a kereskedelmi repülésből.

  Legfrissebbek most

2024. február 21. újabb mérföldkőként vonul be a Török Légierő történetébe, hiszen teljesítette első repülését az ötödik generációs, KAAN harci repülőgép prototípusa. Mutatjuk a videót!

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

India védelmi minisztériuma 2024. február 16-án hagyta jóvá 15 darab, különböző változatú Airbus Defence C295 többfeladatú, tengerészeti járőr repülőgép megvásárlását.