A közelmúltban az Argentin Légierő (Fuerza Aérea Argentina - FAA) delegációja járt Olaszországban, ahol tesztelhették az Alenia Aermacchi M-346 Mastert. Nem kiképzőgépnek szánnák.
Az olasz védelmi minisztérium közleménye szerint az argentin pilóták 2016. október 12-én és 13-án repülhették a típust, az Olasz Légierő Lecce-ben települő 61. ezredénél. A delegációt főleg az M-346-os levegő-levegő, valamint levegő-föld képességei érdekelték.
Mint tudjuk, az M-346-os kiképzőgép másodlagosan könnyű harci repülőgépként is alkalmazható: korszerű berendezései, kommunikációs és navigációs rendszerei mellett fegyverzetét tekintve is kimagasló kategóriájában. Kilenc fegyverzet felfüggesztési ponttal rendelkezik (4-4 a szárnyak, illetve 1 a törzs alatt), rögzíthetőek gépágyúkonténerek, póttartályok, hagyományos és irányított bombák, illetve a Rafael RecceLite konténer is, légiharc rakéták közül pedig például az AIM-9 Sidewindert és az IRIS-T-t is hordozhatja. Radar egyelőre nem áll rendelkezésre, de a megrendelő kívánsága szerint beépíthető lesz a gép orr-részébe.
Az októberi olaszországi látogatást megelőzően a delegáció szeptemberben Dél-Koreába is ellátogatott, ahol a Korean Aerospace Industries (KAI) FA-50 Fighting Eagle-t is szemügyre vették. Az Argentin Légierő Dassault Mirage III, Mirage 5 flottájának nyugdíjazását követően keresi új harci repülőgép típusát, melyből várhatóan 10-12 példányt vásárolnának. Jelenleg egyébként a Douglas A-4R Fightinghawk-ok is repülési tilalom alatt állnak, így az új gépek beszerzése napirendi pont.
Az M-346 kapcsán íme egy friss videó, méghozzá a lengyel változatról:
Forrás: Jane's
A Royal International Air Tattoo szervezői bizonyára már évekkel ezelőtt elővették az eseménynaptárt: milyen évfordulót illene megünnepelni 2024-ben? Nem volt nehéz dolguk.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.