Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, az Indiai Légierő ideiglenesen felszállási tilalommal sújtotta a közel 200 példányt számláló Szu-30MKI flottát, miután 2014. október 21-én az egyik gép katapultrendszere magától működésbe lépett a levegőben. A védelmi miniszter közleménye szerint a teljes flottát átvizsgálták, végrehajtották a szükséges módosításokat, melynek köszönhetően a Szuhojok november 14-től ismét repülhetnek.
Legutóbbi Szu-30MKI gépvesztését 2014. október 14-én könyvelhette el India légiereje, melynek vizsgálata hamarosan lezárul. Az SB 050 számú repülőgép kétfős személyzete sérülésekkel ugyan, de megúszta a balesetet. Az Indiai Légierő 30. repülőszázadához tartozó pilóták katapultálása után a repülőgép meglepően jó állapotban maradt meg a földhöz csapódást követően. A sárkányszerkezet egyben maradásához hozzájárult, hogy a repülőgépet irányító pilóta éppen a leszálláshoz történő bejövetelt hajtotta végre, amikor a katapultrendszer magától beindult, és a repülőgép ezt követően ért földet a Lohegaon repülőbázis kifutópályájától 20km-re.
Az SB 050 számú, speciális festésü Szu-30MKI a nem hagyományos földet érés után
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.