A tavalyi évben először telepítette a Holland Királyi Légierő az egyik, NHIndustries által gyártott NH90 (NFH) helikopterét egy hadihajó fedélzetére, azzal a céllal, hogy részt vegyen az Ádeni-öbölben folyó, a kalózkodás ellen irányuló Atalanta-hadműveletben.
A küldetés befejezését követő müszaki ellenőrzés során a holland szakemberek arra a következtetésre jutottak, hogy a helikopter szerkezeti elemeinek korróziója és kopása sokkal magasabb mértékü, mint azt előzetesen várták. Ugyanezzel a problémával szembesültek egy másik, a Karib-tenger térségébe telepített NH90-es helikopternél is. A Holland Királyi Légierő a holland Nemzeti Ürkutatási Laboratóriummal közösen végzett elemzések után arra az előzetes következtetésre jutott, hogy a problémák kiváltó oka a helikopterek tervezési és összeszerelési hibája, valamint az, hogy a karbantartási utasítások hiányosak. A vizsgálatok tovább folytatódnak az ügyben és a végleges eredményeket április végén fogják közzétenni.
Az NHIndustries közben elismerte az általa gyártott helikopter problémáit és saját vizsgálatot indított a lehetséges megoldások keresésére. A vállalat arra számít, hogy képes lesz az első, ideiglenes korrózió ellenes megoldások bemutatására még március végéig, amelyet további fejlesztések fognak követni az év későbbi szakaszában. A holland NH90-esek korróziós problémája nem egyedülálló, hiszen a típust üzemeltető országok közül Franciaország is ugyanilyen problémáról számolt be két esetben is. Eközben Olaszország nemrégiben kezdett haditengerészeti müveletekbe, szintén NFH (NATO Frigate Helicopter) változatú NH90-es helikoptereivel.
A hajófedélzetre szánt típusok többségét direkt erre a speciális szerepkörre tervezik. Természetesen olyan helyzet is létezik, amikor a meglévő technikát alakítják át erre a cseppet se egyszerű feladatra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.