2017. 09. 19. kedd
Vilhelmina
: 309 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Lengyelország szerződést írt alá az M-346-os megvásárlásáról

JETfly  |  2014. 02. 28., 14:36

Lengyelország folyamatosan szolgáltatja a repülőgépes híreket: a modernizált MiG-29-esek átadása, a Szu-22-esek hadrendben tartása, illetve a napokban felröppent lehetséges F-35 vásárlás mellett, friss hírünk van az új lengyel kiképzőgépek háza tájáról is. Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, a lengyel védelmi minisztérium a közelmúltban hirdetett győztest az AJT (Advanced Jet Trainer) kiképzőgép tenderen, melynek értelmében az olasz Alenia Aermacchi vállalat győzedelmeskedett az M-346-os típussal. A 280 millió eurós szerződés 2014. február 27-én aláírásra került, melynek értelmében nyolc M-346-os érkezhet a Lengyel Légierőhöz. 

M-346

M-346-os modell a Lengyel Légierő színeiben

Lengyelország védelmi minisztériuma és az Alenia Aermacchi cég által aláírt szerződés a nyolc gép leszállítása mellett magába foglalja a szükséges logisztikai háttér biztosítását, a pilóták és a kiszolgáló személyzet kiképzését, továbbá szimulátorokat is. Az első M-346 Master kiképzőgépeket várhatóan 2016-ban veheti át a Lengyel Légierő, a korszerü típussal az F-16-osokra kerülő vadászpilótákat fogják kiképezni. Az Alenia Aermacchi sikere már 2013 őszén borítékolható volt: akkor a minisztérium felülvizsgálta a tendert, és jelentősen csökkentette a kiképzőgép beszerzésre fordítható összeget. A gyártók pályázatai alapján már akkor tudni lehetett, hogy az új feltételeknek csak az olasz gyártó ajánlata felelhet meg.

Aláírásra került a lengyel M-346-os szerződés

Olaszország, Szingapúr és Izrael után Lengyelország már a negyedik azon országok sorában, melyek az M-346-ost választották: az olasz típust kategóriájának legkorszerübb haladó kiképzőgépeként emlegetik, az egyetlen olyan újgenerációs kiképzőgépnek, melyet speciálisan a negyedik vagy ötödik generációs harci repülőgépekre kerülő pilóták kiképzésére fejlesztettek. A most aláírt lengyel szerződésnek köszönhetően az M-346-os megrendelés-állománya már 56 darab. Az új Masterekkel a Lengyel Légierő kiöregedő TS-11 Iskra típusát váltják le, melyeket már az 1960-as évek óta hadrendben tartanak. A lengyel pilóták képzése az Iskra mellett a PZL-130 Orlikon és az F-16D-n zajlik. 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.
2017. 09. 19., 09:17
Retro légiharc, román sólymok és a palástorsó. Ancsa-dörej, vitorlázó suhogás, Li-2-es királynő, tüzköpő Csirkecomb, anyósok a levegőben.
2017. 09. 18., 09:42
A kilencvenes évek első felében, a mezőgazdasági repülésből ismert Z-37-eseknek új feladat adódott, légi reklámhordozók vontatógépeként élhették másodvirágzásukat.
2017. 09. 15., 11:37
Pedig ez az „év beruházása” Pécsett, ám amint közelebb mentünk a projekthez, furábbnál furább dolgok derültek ki.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az új TVSz-2DTSz sorozatgyártására már akár 2020-ban sor kerülhet – erről tudósított legalábbis a TASzSz hírügynökség a szibériai Csapligin Kutatóintézet igazgatójával, Vlagyimir Barkusszal készített riportjában.