Az Indiai Haditengerészet megkezdte a felkészülést az ország új repülőgép-hordozójáról, vagyis az INS Vikramaditya fedélzetéről történő repülésekre. A hajó fedélzetéről MiG-29K/KUB típusú többfeladatú vadászrepülőgépek fognak üzemelni.
Mint ismeretes az orosz Admiral Kuznyecovhoz és a kínai Liaoning-hez hasonlóan az indiai repülőgép-hordozó fedélzetéről is egy ugrósánc segítségével emelkednek a repülőgépek a levegőbe és a leszállás fékező drótkötelekkel történik. Oroszországi kiképzésük végeztével hazatért India 10 első számú tengerészeti pilótája, akik rövidesen megkezdik repülési feladataik ellátását a Karwar haditengerészeti bázison állomásozó repülőgép-hordozóról. Különböző források szerint a nemrégiben létrehozott szárazföldi gyakorló bázis (SBTF), amely tulajdonképpen a hajó fedélzetének másolata a földön, mára teljes mértékben üzemképessé vált.
A képen még orosz pilóták által irányított MiG-29KUB, az INS Vikramaditya fedélzetén
A szárazföldi gyakorlások során a pilóták egyre magabiztosabban hajtják végre a fel- és leszállást és rövidesen a tengeren is kipróbálhatják képességeiket az INS Vikramaditya fedélzetén. A MiG-29K/KUB repülőgépek teljes hadrendbe állását követően fog az új, 45 000 tonnás hajó csatlakozni a Nyugati flottához. Az illetékesek szerint a repülőgépek hajóra történő integrációja 1 hónapot vagy valamivel többet fog igénybe venni. Eddig csak orosz pilóták végeztek repüléseket a hajó fedélzetéről, annak tesztjei során.
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.