2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 400 Ft   : 371 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Japán modernizálja AWACS repülőgépeit

JETfly  |  2013. 11. 14., 15:19

Három évvel a legutóbbi fejlesztés után újra modernizáción esnek át a Japán Védelmi Erők által használt 13 éves Boeing E-767 típusú AWACS (Airborne Warning and Control System – Légi Figyelmeztető és Irányító Rendszer) repülőgépek.

Ellentétben az Egyesült Államok által is használt E-3 Sentry repülőgéppel, amelynek alapja az 1950-es években kifejlesztett Boeing 707-es, a Japán által használt AWACS az 1980-as évek Boeing 767-esére épül. Ez utóbbi repülőgép törzse 50%-kal szélesebb és mintegy kétszer akkora belső terének térfogata, mint a 707-esé. A mostani modernizáció során a legmodernebb elektronikus zavaró és kommunikációs eszközök kerülnek beépítésre a japán repülőgépekbe, amelyek együttesen bővítik a repülőgép rendszereinek képességeit és leegyszerüsítik azok használatát. A fejlesztések költsége mintegy 250 millió dollárra rúg és Japán mind a 4 darab E-767-esén végre fogják hajtani. Ezzel a modernizációval a japán AWACS repülőgépek el fogják érni ugyanazt a színvonalat, mint az amerikai E-3G Block 45-ös társaik.

Az Egyesült Államok légiereje még 2008-ban fejezte be az E-3 AWACS repülőgépek legutóbbi fejlesztéseinek (G verzió) tesztelését. A Block 40/45-ös verzióval leváltásra kerültek a repülőgép 1980-as évek technikai színvonalát képviselő számítógépei és elektronikai berendezései. Japán az ehhez a verzióhoz tartozó modern eszközök közül néhánnyal már felszerelte repülőgépeit még 2011-ben. A Block 40/45-ös módosítás lehetővé teszi a repülőgépek hardvereinek és szoftvereinek (amelyek közül számos a kereskedelmi forgalomban is kapható) gyors fejlesztését a jövőben. Az új berendezéseknek és szoftvereknek köszönhetően a repülőgép fedélzetéről eltünik a monitorokat körülvevő több száz kapcsoló, gomb és billentyüzet. A modernizált eszközöknek köszönhetően a müveletek automatizáltan, illetve érintőképernyők segítségével egyszerüen irányíthatóak. 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.