2017. 09. 22. péntek
Móric
: 310 Ft   : 260 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Pilótahiány az Amerikai Légierőnél

JETfly  |  2013. 07. 25., 14:50

A Los Angeles Times információi szerint az Amerikai Légierő repülőgép-vezető hiánnyal küzd, amely 2013-ban azt jelenti, hogy 200 fő hiányzik a rendszerből. Az újság azt is közli, hogy amennyiben a most folyamatban lévő bérrendezési program, valamint a katonai pálya vonzerejének növelése nem valósul meg az USAF pilótadeficit 2021-re elérheti a 700 főt. Napjainkban az Amerikai Légierő állományában mintegy háromezer repülőgép-vezető szolgál.

A pilótahiány felbukkanásának két oka van az USAF rendszerében. Az első, hogy csökkent a katonai pálya vonzereje. A Pentagon kimutatása szerint ma a szerződéses katonák mindössze 65 %-a hosszabbítja meg szolgálati idejét öt évvel azok után, hogy letöltötte az első megállapodás szerinti tíz évet. Összehasonlításképpen 1993-ban ez a mutató elérte a 80 %-ot.

A második ok, hogy a 2000-es évek elejétől az Amerikai Légierő aktívan fejleszti különböző osztályú, pilóta nélküli repülőgépparkjait. A drónok számának növekedése azt okozta, hogy a pilóták a kabin helyett a pilóta nélküli légierő irányító központjaiban találták magukat. Az utóbbi tíz évben 153 harci pilóta került „átképzésre” MQ-1 Predator és MQ-9 Reaper operátornak.

MQ-9 Reaper operátorok

A pilótahiány csökkentése érdekében a Pentagon létrehozott egy ún. önkéntes szerződéses státuszt. A jelentkezéseket 2013. szeptember 30-ig fogadnak és a tervek szerint 130 pilótával kötnének szerződést. Azoknak a repülőgép-vezetőknek, akik megfelelnek a hadsereg követelményeinek, sikeresen teljesítik a teszteket 225 ezer dolláros szerződést garantálnak (évente 25 ezer dollár kilenc éven keresztül).

Az önkéntesekkel mint az a fentiekből kiderül – kilenc évre kívánnak szerződni. A fizetés mértékét a tesztek és interjúk eredményei alapján fogják meghatározni. Az eredmények figyelembevételével a pilóták évi járadéka elérheti akár a 34,5 – 97,4 ezer dollárt is. Ez az összeg hozzáadódik az alap – 25 ezer dollár – bérhez, és így egy szerződésé pilóta éves fizetése elérheti az 59,5 – 122,4 ezer dollárt.
Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Szeptember 20-án a Stratégiai Légiszállítási Képesség hajózóállománya befejezte történetének első olyan személyevakuálását, amelyet C-17-esének padlóberakodási eljárása alkalmazásával hajtott végre.