2017. 09. 23. szombat
Tekla
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Levegőbe emelkedhetnek a 336. vadászrepülő század F-15 vadászgépei

JETfly  |  2013. 07. 22., 13:27

2013. július 17-én, több mint 3 hónapos kényszerpihenő után újra zöld utat kaptak a Seymour Johnson Repülőbázison települő 336. vadászrepülő század tagjai és megkezdhették repüléseiket F-15 vadászgépekkel, valamint a harci bevethetőségi szint visszaállítását.

Az újraindulást azon kongresszusi döntések tették lehetővé, amelyek mintegy 1,8 milliárd dollárt csoportosítottak át a tengerentúli hadmüveletekből, így jut a hazai békeidős feladatok ellátására is. Július közepén a légierő tanácsa jóváhagyta 208 millió dollár felhasználását az érintett egységek repült óráinak helyreállítására. Mint ismeretes 16 vadászrepülő, bombázó, valamint AWACS repülőszázadot állítottak le, illetve csökkentették azok repült óráinak számát az év első felében hozott megszorító intézkedések nyomán. „Nagyon jó újra látni a hatalmas sárga mintás farok részeket a levegőben és a földi személyzet, valamint a század 75 tagja is nagyon várta már ezt a pillanatot, amelyhez 100 napnak kellett eltelnie” – nyilatkozta James Howard alezredes, a 336. vadászrepülő század parancsnoka. 

Seymour Johnson Repülőbázis F-15

Április 9-én jelentette be a Légierő Hadmüveleti Parancsnoksága, hogy az egységek mintegy harmadát leállítják, köztük a 336. vadászrepülő századot is, mindezt azért, hogy biztosítani tudják a többi egység bevethetőségi szintjét. A döntés nem csak a század F-15E Strike Eagle-t repülő pilótáit érintette, hanem a századhoz beosztott kiszolgáló személyzet tagjait is. A leállás időtartama alatt próbálták a pilóták és a földi személyzet képzettségi szintjét fenntartani, amelyhez különböző eszközöket, így például szimulátorokat, tankönyveket és számítógép alapú képzési anyagokat tudtak felhasználni. Természetesen a gyakorlati tapasztalat a legfontosabb a pilóták készségeinek szinten tartására, így minimum 3-4 hónapra lesz szükség a leállás során elvesztett tudás pótlására és a teljes bevethetőségi szint visszaállítására, tette hozzá a századparancsok. 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.