2025. 03. 27. csütörtök
Hajnalka
: 400 Ft   : 371 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Rövidesen próbalövészeten India saját fejlesztésű Astra rakétája

JETfly  |  2013. 07. 08., 13:07

India első saját fejlesztésű levegő-levegő rakétájának fejlesztési programja újból egyenesbe kerülhet, a hosszú késedelmet okozó technikai hibák elhárításával. A látótávolságon túli célok leküzdésére fejlesztett rakéta, az indiaiak ambiciózus tervei szerint akár 100 km-re lévő célok ellen is használható lesz. Az első tesztindítást egy Szu-30MKI-ről fogják végrehajtani a tervek szerint még idén.

India folyamatosan hangsúlyozza, hogy szüksége van egy olcsó és saját fejlesztésü levegő-levegő rakétára. A modern légi hadviselésben már jó ideje a BVR (Beyond Visual Range), azaz a látóhatáron túli fegyverek használata kezd inkább előtérbe kerülni, szemben a régi hagyományos közeli légi harccal és ennek megfelelően mára a levegő-levegő rakétáknál is norma kezd lenni a 40 km vagy afeletti indítási távolság. A modern BVR rakéták felépítése meglehetősen komplex, amely magába foglalja a rakéta/ramjet meghajtást, a mikroszámítógépeket, az aktív radar irányítást és az inerciális navigációs rendszereket, valamint a radar frekvencia keresőket, hiszen mindezek szükségesek ahhoz, hogy nagy távolságból le tudják küzdeni a mai modern szuperszonikus repülőgépeket, amelyek különböző aktív és passzív zavaró berendezésekkel is fel vannak szerelve. Eddig csak néhány országnak, köztük az Egyesült Államoknak, Oroszországnak, Franciaországnak, valamint Izraelnek sikerült kifejleszteni ilyen rakétákat.

Az indiai Védelmi Kutatási és Fejlesztési Szervezet (DRDO) vezetője, Avinash Chander nyíltan elismerte, hogy komoly technikai problémák vannak az Astra fejlesztésénél, amelyek néha komolyabb kihívást jelentenek akár egy nukleáris fejjel felszerelt ballisztikus rakétáénál is. A fejlesztés során szinte teljesen kicserélték a rakéta konfigurációját és túl vannak három sikeres földi próbán is, melyeket követően több repülési tesztet is végrehajtottak egy Szu-30MKI-val, még idén áprilisban. Chander elmondása szerint túl vannak a hullámvölgyön és reményeik szerint végre tudják hajtani az első tesztindítást ez év végéig. 

Az Astra rakéta rendelkezni fog egy 44 km hatótávolságú Mark-I változattal, valamint egy Mark-II változattal is, amely a tervek szerint már 100 km-ről indítható lesz. Amennyiben a további fejlesztés során nem szembesülnek komolyabb technikai problémákkal, úgy a fejlesztők reményei szerint a rakéta sorozatgyártása 2015-ben megkezdődhet. Először a Szu-30MKI, aztán a Tejas, később pedig az Indiai Légierő többi repülőgépének fegyverzetében fog megjelenni az új levegő-levegő rakéta.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.