Az Indiai Légierő vezetése a napokban arról számolt be, hogy tervek szerint csökkentik az ötödik generációs T-50 PAK FA indiai verziójának, az FGFA megrendeléseinek darabszámát.Az India Strategic információi szerint, a korábban tervezett 214 példány vélhetően 144 darabra redukálódik.
Mint ismeretes, a korábban tervezett 214 példányból 48 darab lett volna kétüléses verzió, melynek fejlesztésétől elálltak, ugyanis így jelentősen, közel 2 milliárd dollárral csökkenthető a project összköltsége. Az Indiai Légierő parancsnoka, Norman Anil Kumar Browne arról számolt be, hogy az indiai FGFA az orosz PAK FA-tól csak a fedélzeti rendszereiben fog eltérni.
Továbbá ez év augusztusában arról is szó esett, hogy India az elkövetkezendő 20 év során az FGFA programba, fejlesztésre, valamint vásárlásra közel 35 milliárd dollárt fektet be. 2012 végén, 2013 elején tervek szerint India és Oroszország szerződést köt az FGFA kísérleti-tervező munkáinak előkészítéséről. India az első FGFA prototípust tervek szerint 2014-ben veheti át, majd a másodikat 2017-ben, a harmadik példány pedig 2019-ben csatlakozik.
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.