2017. 09. 22. péntek
Móric
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Arizonában képzik az iraki F-16 pilótákat

JETfly  |  2012. 09. 06., 09:51

Bár a tervek szerint az Iraki Köztársaság csak 2014 szeptemberében kapja meg F-16 Fighting Falcon típusú vadászbombázó repülőgépeit, azok a pilóták akik repülni fogják a gépeket az Aizonai Légi Nemzeti Gárda 162. Repülőszázadával történő, történelmi együttműködésnek köszönhetően Arizonában sajátíthatják el a típus vezetésének fortélyait.

Két iraki pilóta csatlakozott a Tucsoni Nemzetközi Repülőtéren üzemelő nemzetközi F-16 pilótaképző iskola amerikai, szingapúri, lengyel, dán, japán és holland hallgatóihoz. Augusztus 30-án az Iraki Légierő küldöttsége látogatott a bázisra, hogy tájékozódjanak pilótáik tanulmányairól, valamint újra megerősítsék együttmüködésüket a sivatagi repülőszázaddal.

„Lehetőségünk van arra, hogy a világ egy nagyon kritikus régiójába tartozó partnerrel dolgozzunk együtt”, - mondta Mick McGuire ezredes, a 162. repülőszázad parancsnoka. „Ők bepillantást nyerhetnek a magas szintü képzésbe és a látogatásnak köszönhetően én úgy gondolom, hogy ez hosszú távú együttmüködés lesz részünkről az Iraki Légierővel – 2020-ig biztosan – az F-16 pilóták képzését tekintve, valamint az elkövetkező években, mint az Egyesült Államok koalíciós partnere országuk megvédése érdekében.”

1986-ban Abdulhussein Lafta Ali Ali, az Iraki Légierő dandártábornoka MiG-21 típuson repült, de arról álmodott, hogy egyszer F-16-ossal repül. Most, a Tucsonban tett látogatás során, az Iraki Légierő küldöttsége tagjaként álma valóra vált, egy amerikai pilóta által irányított F-16-ossal a levegőbe emelkedett, megtapasztalhatta a repülőgép képességeit.

„Az F-16-os project a legfontosabb országaink számára”, - mondta az iraki tábornok. „Ez az első alkalom, amikor egy iraki F-16-ossal repülhetett. „Számunkra fontos, hogy megismerhetjük a kiképzés menetét, hiszen azok a pilóták, akik elsőként itt sajátítják el az ismereteket egy napon az utódok példaképei lesznek.”

„Több mint 7 G-s terhelést értünk el a repülés során, ami a katapultülés dőlésének köszönhetőn elviselhetőbb volt, míg a függőlegesebb MiG-21 ülésben nehezebb a terhelés elviselése”, - mondta repülés után Abdulhussein.

A Légi Nemzeti Gárda tagjai évente több mint 70, a világ minden tájáról ideérkező pilóta képzését végzik az alapoktól egészen az új fegyverrendszerek alkalmazását elsajátító kurzusokig. Az USA és Irak között létrejött megállapodás értelmében a 162. repülőszázad összesen 27 iraki pilóta kiképzését fogja végrehajtani.

Amíg Irak megkapja saját vadászbombázó repülőgépeit, addig az első iraki pilóták Tucsonban maradnak. Ők a hat-nyolc hónapos alapkiképzést követően tovább folytatják a kiképzést egészen az oktatói szint eléréséig.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.