Az orosz RSzK MiG repülőgépgyár a napokban átadta az utolsó, nyolcadik modernizált MiG-29-est is a Perui Légierőnek – írja az Infodefensa. A nyolc MiG-29-es modernizációjáról szóló szerződést még 2008 augusztusában írták alá, melynek összértéke 106,7 millió dollár. A szerződés értelmében a MiG-29-eseket MiG-29SzMT verzióra fejlesztik, melynek megnevezése később MiG-29SzMP lett.
A munkálatokban a RSzK MiG perui leányvállalata, az Aviamir S.A.C. is részt vett. A modernizáció során kitolták a MiG-ek üzemidejét 4 000 órára. A repülőgépek új modernizált kabint, fedélzeti radart, légi utántöltő berendezést kaptak, valamint alkalmassá váltak a H-31A és H-31P, valamint a H-29-es rakéta hordozására is.
Mint ismeretes, a perui Fulcrumok átadása folyamatos csúszást szenvedett, ugyanis az első szerződés értelmében az RSzK MiG-nek az aláírástól számított 16 hónapon belül le kellett volna szállítania az első 4 gépet, majd az ezt követő 4 hónap során pedig a fennmaradó 4-et is, így a 8 modernizált Fulcrumnak már 2010 májusában meg kellett volna érkeznie. Az utolsó, módosított szerződés alapján a Perui Légierő 2012 júliusában vehette volna át az első példányokat.
A perui kormány a problémák ellenére, megkezdte a tárgyalásokat Oroszországgal, további 8 MiG-29-es modernizálásáról. A Perui Légierő jelenleg 19 darab MiG-29-es üzemeltet, ebből 17 együléses S/SE és 2 darab kétüléses UB verzió. A repülőgépek a Chiclayo légibázis állományába tartoznak.
A Honvéd high-tech magazin új epizódjában közelebbről is megismerkedhetünk a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépével, mely 2024. szeptember 5-én érkezett meg végleges állomáshelyére, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.