A Tornado típus kapcsán legutóbb a Német Légierő részéről tudtunk beszámolni friss hírekről, mégpedig arról, hogy a Cassadian cég átadta az első két ASSTA 3.0-ás szintre fejlesztett példányt. A fejlesztési programnak köszönhetően a német Tornado-k akár 2025-ig is szolgálatban maradhatnak. A Brit Királyi Légierő (RAF) Panavia Tornado GR4-esei már nem fognak ilyen hosszú ideig rendszerben maradni, hiszen a BAE Systems 2012. augusztus 2-án kiadott jelentése szerint a brit flottát 2019 márciusában nyugdíjazzák. A hírt a brit védelmi minisztérium is megerősítette.
A búcsúzó brit Tornado-kat a Eurofighter Typhoon és a Lockheed Martin F-35 Lightning II típusok váltják, ez utóbbi első példányait várhatóan 2018-tól vehetik át. A védelmi minisztérium részéről 2012 júliusában jelentették be, hogy az ötödik generációs harci repülőgépek a légierő Marham légibázisán állomásoznak majd, ugyanakkor hivatalos döntés erről még nem született. A Flightglobal MiliCAS adatbázisa szerint a RAF flottájában jelenleg összesen 124 Tornado GR4 és GR4A áll hadrendben, mely gépek a légierő Lossiemouth-i és Marham légibázisán települnek. A brit Tornado-k rotációs rendszerben Afganisztánban is szolgálatot teljesítenek.
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.