2025. 05. 16. péntek
Botond, Mózes
: 403 Ft   : 360 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új pilótaképzési rendszer Indiában

JETfly  |  2012. 06. 22., 15:05

A következő évtől kezdve az Indiai Légierő jelentős változásokat vezet be a pilótaképzési programjában. Rendkívül fontos, hogy a jövő pilótái minél jobb alapot kapjanak, mivel az 1970 óta nyilvántartott 1 010 baleset mintegy 39%-a (vagyis közel 400 esemény) pilótahiba miatt történt.

Korábban drasztikusan lecsökkentették a kezdő pilótatanoncok számára kötelező repült órák számát. Az első lépcsőben, az alapok megtanulásakor mindössze 25 óra repült időt kaptak, ezt most 65 órára emelik, amihez 25 óra szimulátoron eltöltött idő jön még. Ezt jövő júliustól kezdve svájci PC-7-es gépeken repülhetik majd le, melyek a tervek szerint januártól kezdve kerülnek majd az Indiai Légierő állományába.

A második fázisban a jövőbeli vadászpilóták Kiran gépeken repülnek majd 82 órát, míg a harmadik fázisban Hawk gépekre kerülnek, ahol 107 óra repülés után befejezik a kiképzést. Így az új rendszerben összesen 254 repült órával a hátuk mögött kezdhetik majd meg a szolgálatot valamely repülőegységnél.

A tervek szerint évente 240 pilóta kiképzését végzik majd el, miután mind a 114 darab elavult HPT-32-es kiképzőgépet nyugdíjazzák. A Kiran típus nyugdíjazására is sort fognak keríteni, legkésőbb 2015-ben, ezt a Hindustan Aeronautics (HAL) IJT típusa válthatja, melyből 85 darabot gyártanak majd. Ahhoz, hogy a tervezett létszámot tartani tudják, a légierőnek szüksége lesz a megrendelt 75 Pilatus mellé mintegy 106 további alap kiképzőgépre. Eredetileg a HAL HTT-40-est tervezték megvásárolni, de ez a program egyelőre megragadt a tervezési fázisban, így nagy valószínüséggel az IJT-k lesznek majd a Pilatusok kiegészítői is.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 28., 14:25
India még 2023-ban döntött arról, hogy kiöregedő MiG-29K flottáját a Rafale hajófedélzeti változatával, a Rafale M-mel váltja le. A kormányközi megállapodás aláírására 2025. április 28-án került sor Új-Delhiben, melynek eredményeként India lesz a típus első külföldi üzemeltetője.
2025-05-07 16:45:45
Az Emirates 2025. július 30-tól közvetlen járatot indít Dubaj és a kelet-kínai Hangcsou között, amely naponta közlekedik majd. A világ legnagyobb nemzetközi légitársasága ezzel az ötödik kínai várost kapcsolja hálózatába Peking, Sanghaj, Kanton és Sencsen után.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 05. 13., 14:09
A második világháború óta valószínűleg először repült az 1942 végéig a csendes-óceáni térségben japán légifölényt kivívó vadászrepülőgép 32-es típusváltozata.
2025. 05. 12., 14:51
A Pápai SZC Jókai Mór Közgazdasági Technikum és Kollégium Honvéd Kadét programja keretében sok érdekes előadást, programot szerveznek a résztvevőknek.
2025. 05. 12., 13:36
A ballószögi repülőtér szombaton megtelt nézelődőkkel, repülőgépek kedvelőivel. Helyet adott a Minden, ami repülés II. Ballószög rendezvénynek. Több vadászpilóta is érkezett, égen és földön.
2025. 05. 09., 15:10
Közel 1 200 tanuló ismerkedett meg a modern, folyamatosan fejlődő pápai MH 47. Bázisrepülőtérrel és felszereléseivel, valamint az ott szolgáló katonákkal az Iskolák Napján.

  Legfrissebbek most

Kevés olyan fegyvert ismerünk, mely akkora politikai viharokat kavart volna, mint amilyet a német–svéd fejlesztésű Taurus manőverező robotrepülőgépnek sikerült. A tét: bevethetik-e Ukrajnában vagy marad a Luftwaffe féltve őrzött csodafegyvere?

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.