A China National Aero-Technology Import & Export Corp. (CATIC) véleménye szerint, az elkövetkezendő 5 év során közel 300 JF-17 Thunder (kínai nevén FC-1 Xiaolong) találhat gazdára. A Flightglobal arról számolt be, hogy a vállalat elsősorban az afrikai és a közel-keleti országokra összpontosít. Az exportra szánt repülőgépek Kínában és Pakisztánban vegyesen készülnek. A JF-17-es Thundert ez idáig csak Pakisztán állította hadrendbe, melyből összesen 150 példányt rendeltek.
A CATIC időközben megnevezett néhány országot, melyek lehetséges vásárlók lehetnek, ezek többek között a Kongói Demokratikus Köztársaság, Nigéria, Sri-Lanka, Szudán, Venezuela, Törökország és nem utolsósorban Szerbia. A JF-17-est az orosz RD-93-as hajtómüvel szerelik, mely nem más, mint az RD-33-as, speciálisan a Thunderhez készült változata. A CATIC továbbá hozzátette, hogy az orosz hajtómüvel való eladás nem befolyásolja az exportálást, ugyanis nagy részben olyan országoknak ajánlják a típust, ahol korábban már Oroszország is eladott haditechnikát, fegyvereket.
Egy Thunder piaci ára megközelítőleg 15-25 millió dollár, modifikációtól függően. 2010-ben a kínai Chengdu Aircraft, mely a FC-1-es fejlesztését is végzi, arról nyilatkozott, hogy a JF-17-essel olyan országokat keresnek meg, ahol az új típussal a jelenleg hadrendben álló MiG-21-eseket, Mirage V-ösöket, F-5-ösöket és több kínai fejlesztésü repülőgépet, Nanchang A-5-ösöket, vagy a Chengdu F-7-eseket válthatják le.
A Kínai Légierő még korábban vizsgálta az FC-1-es rendszeresítésének lehetőségét, azonban ezt később elvetette, mert a szintén hazai fejlesztésü J-11-es (az orosz Szu-27-es kínai verziója) hadrendbe állítása mellett döntöttek. 2010 márciusában Pakisztán és Egyiptom tárgyalásokba kezdett a JF-17-es típus közös gyártásának lehetőségéről. Ez mellett, az afrikai állam 48 darab Thunder beszerzését is tervezte. 2011-ben Azerbajdzsán is érdeklődött a JF-17-es után, a tárgyalások megkezdésén kívül ez idáig más információ nem szivárgott ki.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2025. június 12-én, több mint négy évtizednyi szolgálat után, ünnepélyes keretek között búcsúztatta ikonikus kiképző repülőgép típusát, az MB-339A-t, az Olasz Légierő.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.