Az indiai légierő parancsnokának elmondása szerint az utóbbi időben balesetet szenvedett MiG-21-esek közül egy kivételével az összes a fiatal pilóták tapasztalatlansága miatt zuhant le. Éppen ezért a pilótakiképzés programjából 2012 decemberétől kezdve kikerül a hibákat nem megbocsátó MiG-21-es típus, helyette a képzés a Hawk típuson folyik majd a továbbiakban.
Ezek a gépek áthidalják majd a különbségeket a Kiran kiképzőgépek és a nagysebességü vadászrepülőgépek között, így tökéletes megoldás a fiatal pilóták harci kiképzésére.
A hátralevő bő egy évben viszont egy kritikus időszak elé néz az indiai légierő, ez idő alatt nagyon óvatosnak kell majd lenniük. A védelmi minisztérium tervei között szerepel a Pilatus PC-7 alapkiképző repülőgépek vásárlása is, ezzel nagyban átalakulhat az országban a pilótaképzés.
A jelenlegi helyzetben a Kiran és a MiG-21 között lévő óriási különbségek nehéz feladat elé állítják a kezdő repülőgép-vezetőket, a balesetek fő okai is gyakran erre vezethetők vissza. Statisztikák szerint az indiai légierőben 1963 óta üzemel a MiG-21-es típus, a hadrendbe állított 793 gép közül több mint 340-et veszítettek el balesetben.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Kevés olyan fegyvert ismerünk, mely akkora politikai viharokat kavart volna, mint amilyet a német–svéd fejlesztésű Taurus manőverező robotrepülőgépnek sikerült. A tét: bevethetik-e Ukrajnában vagy marad a Luftwaffe féltve őrzött csodafegyvere?
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.