Stephen Smith, Ausztrália védelmi minisztere 2012-ig adott határidőt arra, hogy döntés szülessen a jövőbeli vadászgép beszerzésről. Az ország két lehetőség előtt áll: további Super Horneteket vásárolnak, vagy kivárják, hogy megkaphassák az új F-35-ösöket. A miniszter elmondása szerint nem hajlandó arra, hogy a régebbi F/A-18 Hornetek nyugdíjazásával űr keletkezzen a légierőben azáltal, hogy várakozniuk kell az F-35-ösökre.
A tervek szerint mintegy 100 darabot rendszeresítenének az új típusból, 16 milliárd dollár értékben. Biztos megállapodás viszont egyelőre csak 14 gép esetében van, ebből kettőt 2014-15-ben vehet majd át a RAAF kiképzési célokra. Az ausztrál királyi légierő állományában jelenleg 71 darab régi változatú Hornet szolgál, melyeket folyamatosan modernizálnak, így várhatóan 2020-ig szolgálatban maradhatnak, és megvárhatják, míg az F-35-ösök teljesen hadrendbe állnak. A 24 megrendelt új Super Hornetből 20 már megérkezett az országba, a maradék négy pedig még idén év végén landol a kenguruk földjén.
A JSF-ek esetében Ausztrália valószínüleg a hagyományosan fel- és leszálló (CTOL) típusnak szavaz bizalmat a problémásabb STOVL, vagyis a rövid pályán felszálló és függőlegesen leszálló változattal szemben. A védelmi tárca szerint a JSF program csúszása miatt egyre nagyobb a kockázat, hogy rés keletkezhet a képességek terén, de úgy gondolják, legkésőbb 2013-ig tudnak várni a döntéssel. Maga a miniszter viszont nem szeretné az utolsó pillanatig húzni a döntést, már a jövő évben dülőre szeretne jutni. Amennyiben az F-35-ös programot nem találják megfelelőnek, akkor viszont kézenfekvő a B terv: további Super Hornetek vásárlása.
A horvát védelmi minisztérium hivatalos bejelentése értelmében, 2024. december 1-től már nem a MiG-21-esek védik az ország légterét, a típus búcsújával egy korszak véget ér Európában.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.