2025. 01. 18. szombat
Piroska
: 414 Ft   : 402 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Radargép-váltás Oroszországban

JETfly  |  2011. 08. 15., 14:17

Új repülőgépen új légtérfelderítő radarrendszer: az A-100 az optimista orosz tervek szerint már akár 2016-ban hadrendbe állhat. A jelenleg használt Berijev A-50-eseket (azaz az Il-76-os teherszállító gépekre épített légtérellenőrző és radarfelderítő repülőgépeket) és azok modernizált A-50U változatait – nem meglepő módon – egy továbbfejlesztett Il-76-osra, pontosabban az Il-476-osra alapozzák.

Az Orosz Légierő vezérkari főnöke, Alekszandr Zelin tábornok jelentése szerint a fejlesztés élvezi az orosz haderő vezetésének teljes támogatását és a szükséges pénzügyi forrásokat is biztosították. A tábornok szerint az Il-476-os alapgépet 2013-2014-ben, míg magát az A-100-as rendszert, radarostul, fedélzeti munkahelyestül 2016-ig kell megkapnia a légierőnek. A radarrendszer tervezése és fejlesztése már folyamatos, az új gépen már aktív fázisvezérelt radar dolgozik majd. Így a gép egyszerre lesz alkalmas légi és földi célpontok felderítésére és követésére.

Az A-100 rendszer alapját adó Il-476 külsőre nehezen észrevehetően fejlődött tovább, a gép törzse nem változott. A gép új szárnyai a gyártó szerint nem csupán a hasznos terhelést növeli meg, de 13-17 százalékkal több üzemanyag is fér a tartályokba. A kerozint már a nagyobb teljesítményü, de takarékosabb PS-90A-76 hajtómüveknek fogyasztják. A pilótafülkét is a XXI. század elvárásainak megfelelően modernizálják, a digitális avionikai rendszereket a pilóták színes LCD-kijelzőkön ellenőrizhetik. Az Il-476-os prototípusa már készül.

A gép fejlesztéséről még 2010 szeptemberében röppentek fel az első hírek, amikor a Vega vállalatcsoport igazgatója, Vlagyimir Verba bejelentette, új radarfelderítő repülőgépet fognak építeni. Ekkor még 2015-ös céldátumról és az Il-76a-os, illetve An-124-es alaprepülőgépről volt szó. Ez utóbbi különösen érdekes választás lett volna. Főleg annak a fényében, hogy az Egyesült Államokban éppen kisebbé váltak az AWACS-gépek, a Boeing 737-700 Wedgetail-t figyelembe véve. Az Orosz Légierő jelenleg 26 A-50M és nagyobb felderítési hatótávolságú, Shmel-M és Shmel-2” radarrendszerrel felszerelt A-50U változatú légtérellenőrző repülőgépet tart hadrendben.

Radargép-váltás Oroszországban

Orosz szemek az égen: a Berijev A-50E

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 17., 12:44
Az Olasz Haditengerészet zászlóshajója az új, ötödik generációs harci gépeivel, az F-35B-kkel együtt mérföldkőnek számító bevetésre indult. A különleges gyakorlat sorozat részeként többek között Ausztráliába és Japánba is eljutott.
2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2025-01-08 11:47:14
Az új év mindig az új lehetőségekről is szól. Aki 2025-ben olyan karrierre vágyik, amely szakmai fejlődést és életre szóló élményeket kínál, most megteheti az első lépést álmai megvalósítása felé. Az Emirates január 12-én Budapesten tartja következő nyílt napját, ahol légiutas-kísérőnek lehet jelentkezni.
2024-12-23 13:27:57
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
2024-12-19 23:22:08
Repülés szempontjából az év utolsó kiképzési napja nem a legbravúrosabb, mégis az egyik legfontosabb. „Számunkra morálisan fontos, hogy le tudjunk zárni egy hosszú évet” – szögezte le dr. Bali Tamás dandártábornok, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 16., 15:12
Negyvenkét évnyi szolgálat után január 5-én, vasárnap a brit Jet2 légitársaság indította az egységállam utolsó Boeing 757-es utasszállító járatát.
2025. 01. 13., 11:37
A helikopteres emlékmű megálmodásától a kivitelezésig nagyon hosszú, több mint 6 év telt el.
2025. 01. 08., 09:43
1974. december 11-én a Magyar Néphadsereg (MN) egyik Kamov Ka-26-os helikoptere a légvédelmi tüzérek drégelypalánki lőteréről indult vissza börgöndi bázisára.
2025. 01. 03., 09:48
Börgöndön is indul az Ifjúsági Pilóta Program

  Legfrissebbek most

Soha nem mértek még akkora forgalmat Magyarország légterében, mint 2024-ben. A HungaroControl Zrt. szakembereinek az év során összesen 1 143 937 repülőgépet kellett irányítania, közel 6 százalékkal túlszárnyalva az ugyancsak rekordévnek számító 2023-as esztendőt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.