2011. február 9-13. között rendezik meg Bangalorban az Aero India légi és űrtechnológiai szakkiállítást, mely kétség kívül a polgári és katonai repülőipar egyik legrangosabb rendezvényének számít. Újdonságokból, kiállítókból idén sem lesz hiány, azonban a kiállításon első alkalommal részt vevő típusok mellett egy bemutató csapat utolsó repülésének is tanúi lehetnek a helyszínre kilátogatók, ugyanis a kiállítás után feloszlik az indiai légierő bemutató köteléke, a Surya Kiran.
A Thunderbolts utódjaként 1996-ban megalakult bemutató csapat 2006-ban vált századdá, az indiai légierő 52. „Cápák” néven. A Bidar légibázison állomásozó Surya Kiran Aerobatic Team (SKAT) kilenc darab, HJT-16 Kiran Mk-2 típusú kiképzőgéppel repülte bemutatóit, Indián kívül például Kínában és Laoszban is többször láthatta a nagyérdemü. A csapat feloszlatásának hátterében az indiai légierő (IAF) kiképzőgép hiányát említik, az általuk repült kiöregedő Kiranokat a jövőben továbbra is pilóták kiképzésére használják, míg a csapatot alkotó 13 pilóta várhatóan oktatóként folytathatja szolgálatát a bidari légibázison.
A 2011-es Aero India-n búcsúzik a közönségtől a Surya Kiran
Az IAF alap kiképzőgépének számító HPT-32-esek repülési tilalma miatt a légierőnek nagy szüksége van a Kiranokra, melyeket folyamatosan váltanak le a Hawk típussal. Meg nem erősített információk szerint azonban az indiai légierő a jövőben sem marad bemutató kötelék nélkül, hiszen átszervezés után a csapat az új Hawk kiképzőgépekkel kezdheti meg a gyakorlást.
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.