2017. 09. 22. péntek
Móric
: 310 Ft   : 260 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Orosz Légierő folytatja a modernizált Tu-160 rakétahordozók birtokbavételét

JETfly  |  2006. 11. 10., 05:00

Az Orosz Légierő főparancsnoka, Vlagyimir Mihajlov hadseregtábornok összegezte az orosz távolsági repülők részvételével, szeptember 26–30. között végrehajtott, törzsvezetési gyakorlat tapasztalatait. A gyakorlat során a repülőgépek végrehajtottak 93 felszállást, négy ezred vett részt bombavetésben előre ismeretlen gyakorlótér felett, valamint három nagy távolságú, valós szárnyasrakéta- és 48 imitált indítás történt.

A gyakorlat csúcspontja szeptember 29-én volt, amikor a levegőben, egy időben összesen 54 darab Tu-160, Tu-95MS, Tu-22M3 és Il-78 típusú repülőgép tartózkodott. A gyakorlat összesített értékelése: „jó”. Minden feladat, ami a „távolságiak” előtt állt, végrehajtásra került. Megtalálhatóak voltak az Északi-sark, a Japán-tenger, az Atlanti-óceán, a Fekete- és Kaszpi-tenger felett. Akadályt még a Vokrut és Norilszk körzetében tapasztalt bonyolult időjárási körülmények sem jelentettek számukra.

Tu-22M3 Backfire

Azt, hogy mit jelent a katonai repülőgép levegőben történő utántöltése, sokan tudják, mindenkinél jobban ismerik a repülőgép-vezetők, igazán azonban csak azok, akik már végrehajtották. A Tu-95MS típusú repülőgépek a légi utántöltési manőverek során az Atlanti-óceán és a Kaszpi-tenger térségében több mint 40 tonna üzemanyagot kaptak az Il-78 típusú „légi benzinkutaktól”.

Il-78 Midas

Mondandójában Vlagyimir Mihajlov hadseregtábornok emlékeztetett arra, hogy ez a gyakorlat volt 2006-ban a legfontosabb a távolsági repülők számára, ami összességében jól zajlott. A feladatok végrehajtása során 43 fiatal gépparancsnok kiképzésére került sor Tu-160, Tu-95MS, Tu-22M3 és Il-78 típusokon. A tervek szerint folytatódtak a gyakorlaton részt vevő szállító repülőgépek reszurszidő-hosszabbítási munkái, a repülőtechnika átfogó modernizációja. Ezek a repülőgépek nagyon fontos szerepet játszanak a távolsági repülők mindennapjaiban. Az elvégzett munkáknak köszönhetően a Tu-160, Tu-95MS és Tu-22M3 típusú repülőgépek további 20-25 évig szolgálatban maradhatnak.

Tu-95MS Bear

A „távolságiak” folytatták a kazanyi repülőgépgyárból érkező Tu-160 típusú rakétahordozók átvételét. Emlékeztetőül: ez év nyarán a Valentin Bliznyuk névre keresztelt stratégiai bombázó átvételi ünnepségén Szergej Ivanov védelmi miniszter elmondta, hogy az Orosz Védelmi Minisztérium a tervek szerint még ebben az évben egy teljesen új rakétahordozó repülőgépet kíván átvenni. „Nem gyakran – főleg az utóbbi években nem – zajlanak ilyen ünnepségek az Orosz Szárazföldi Erők és a Légierő életében. Átéltük a nehéz 90-es éveket, most azonban a kazanyi repülőgépgyárban folyamatosan javul a helyzet. Kiváló példa erre az előttünk álló repülőgép.”

Tu-160 Blackjack

Szergej Ivanov egy korábbi nyilatkozatában arról beszélt, hogy a rakétahordozók modernizációjának végrehajtása „új lehetőségeket biztosít a fegyveres erők és a repülés tekintetében, az ország bizakodva tekinthet a jövőbe, és biztonságban érezheti magát”.Újságírók a gyakorlat befejezése után egy kényes kérdésre is választ vártak a légierő parancsnokától. Felidézték számára a védelmi miniszter egy korábbi nyilatkozatát: „Amennyiben Grúzia katonai cselekményt követ el az orosz békefenntartók ellen, abban az esetben Oroszország nem marad közömbös.” A kérdés arra vonatkozott: tervezi-e a légierő vezetése egy esetleges katonai beavatkozás során a légierő bevetését Grúzia Abház és Dél-Oszétia területein, ahol orosz békefenntartók tartózkodnak, és a helyi lakosság 90%-a Oroszország állampolgára? A tábornok nem zárta ki a lehetőségét: „Amennyiben a védelmi miniszter úgy dönt, hogy a légierő alkalmazásra kerül, akkor ő bizonyára lehetőséget lát akár a légierő, akár a haditengerészet, akár a szárazföldi erők bevetésére.” Vlagyimir Mihajlov emlékeztetett arra, hogy a modern fegyveres konfliktusok során a légierők minimális alkalmazása 35%, ami elérheti a 75-80%-ot is a hadmüveletek sajátosságától függően.Nem zárható ki az Orosz Légierő katonai-szállító repülőinek alkalmazása a személyi állomány, a technikai eszközök és a fegyverzet kivonására két, grúziai orosz bázisról. „Szükség esetén szerencsére rendelkezünk katonai-szállító repülőkkel, amelyek képesek »megindulni« Adlerből különböző repülőterekre és végrehajtani ezeket a feladatokat” – mondta a tábornok. A tábornok elmondta, hogy a közelmúltban a katonai-szállító repülők repülőgépeit alkalmazták egy orosz hídépítő zászlóalj Libanonban történő „átdobására”. „Mindösszesen hat gépet szállítottunk Libanonba, de szükség esetén akár harmincat is képesek vagyunk” – mondta a parancsnok.A tábornok arra kérdésre válaszolva, hogyan vélekedik az október 11-ei New York-i eseményről – egy kisrepülőgép repült neki egy épületnek –, elmondta: „Tanulunk ebből az esetből, mint ahogyan tanultunk a 2001. szeptember 11-ei eseményekből is. Országunkban vannak »légi huligánok«, azonban létrehoztunk egy szigorú felügyeletet minden légi jármüre vonatkozóan. A repülőgép még csak készülődik a felszálláshoz, amikor az illetékes szolgálat már tudja, hová, milyen útvonalon és mikor fogja végrehajtani a repülést. Nem a teljes tilalom eszközével dolgozunk, hanem a repülések kontrolljának megkönnyítése a célunk.”Több kérdés hangzott el különböző, a légierőt érintő modernizációs programokról – így többek között az AL-31FM1 típusú hajtómü fejlesztéséről –, amelyekkel kapcsolatban a parancsnok elmondta, hogy vannak közöttük kiemelkedő fejlesztések is, amelyek magas színvonalon zajlanak. „Az ötödik generációs repülőgép, valamint a többi technikai eszköz folyamatosan elégséges mennyiségben fog a fegyveres erők rendelkezésére állni, efelől nincs kétségem” – mondta végezetül a légierő parancsnoka.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Szeptember 20-án a Stratégiai Légiszállítási Képesség hajózóállománya befejezte történetének első olyan személyevakuálását, amelyet C-17-esének padlóberakodási eljárása alkalmazásával hajtott végre.