Bizonyos szempontból az évtized végére történelmi mélypontra süllyedhet a Brit Királyi Légierő (RAF), ugyanis a számítások szerint a Tornado GR4 és a korai gyártású Typhoonok selejtezését követően a szigetországban mindössze 127 harci repülőgép marad hadrendben. Korábban, az 1918-as megalapítás óta soha nem érték el ezt az alacsony számot.
A tervek szerint 2019-ben összesen 87 darab Tornado és 53 darab Tranche 1 szériába tartozó Typhoon kerül kivonásra, az ötödik generációs F-35-ösökből pedig mindössze 15-20 példány érkezhet addig az országba.
Az elemzők és a RAF vezetői szerint az alacsony darabszám akár fennakadásokhoz is vezethet az Egyesült Királyság légtérvédelmének, a Falkland-szigetek fölötti őrjáratok és a NATO-beli szerepvállalások teljesítésében, hiszen már a jelenlegi állomány is csak nehezen birkózik meg a feladatokkal. A problémára már David Cameron miniszterelnök figyelmét is felhívták.
A jövőbeli problémák elkerülése érdekében a BAe Systems más befolyásos szereplőkkel együtt a védelmi minisztériumnál lobbizik, hogy a korai, Tranche 1-es Typhoonokat korszerüsítsék, mivel a papír alapján lejáró üzemidejüket követően még rengeteg repült óra marad a gépekben. A hírre reagálva a védelmi minisztérium szóvivője kijelentette, hogy a szükséges feladatok ellátásához a RAF jelenleg is rendelkezik és a jövőben is rendelkezni fog a megfelelő eszközparkkal.
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.