2024. 09. 13. péntek
Kornél
: 396 Ft   : 360 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új pilótaképzési programot indíthat a jövőben Svédország

JETfly  |  2015. 05. 26., 12:52

Svédország megkezdte a régi Saab 105 (Sk 60) típus leváltásának folyamatát, melynek eredményeképp az évtized végére szolgálatba állhat majd a váltótípus. A Military Flying Training System (MFTS) elnevezésű projekt azonban nem csak a típus leváltásáról szól, hanem egy teljesen új képzési rendszer megvalósításáról is, a Védelmi Beszerzések Hivatala (FMV) pedig már hivatalos úton megkezdte az információkérést a potenciális jelöltektől. A svédek hosszútávú megoldást keresnek, a győztesnek legalább 2040-ig kell biztosítania a pilótaképzést.

Az FMV elmondása szerint a jelenlegi Saab 105-ösök csak alapszintü müszerezettséggel és repülési jellemzőkkel rendelkeznek, azonban a mai korszerü követelmények már elvárják a pilótáktól az információs rendszerek hatékony kezelését is, ezért szükséges a képzés reformja. A jelenlegi flotta évente körülbelül 5 500 órát tölt a levegőben, az MFTS rendszerben ez a szám 8 000-re nőne, illetve ezen felül 3 000 órányi szimulátoros oktatást is kapnának a pilóták. Az oktatópilóták biztosítása a légierő illetve az FMV feladata lenne, azonban a müszaki szakemberek és a földi kiszolgáló személyzet toborzásáért a képzést biztosító cég felelne.

Saab 105

Az alap kiképzőgéppel szemben támasztott követelmények szerint legalább 6 600 méteres csúcsmagasság, és 5 000 méteren legalább 425 km/h utazósebesség elérése szükséges. A haladó kiképző repülőgép előírt csúcsmagassága legalább 7 600 méter, ahol Mach 0,65 teljesítése szükséges, földközeli magasságban pedig legalább 540 km/h. További előírás, hogy mindkét kabinban legyenek taktikai kijelzők, akárcsak a 4. és 5. generációs vadászrepülőgépek esetében, illetve legyen lehetőség szimulált radar- és fegyverhasználatra is.

Az információkérés fázisa július 1-jével zárul le, a jelentkezőknek addig szükséges bemutatniuk a rendszerüket részleteiben, tehát hogy mennyi repülőgéppel valósítható meg a képzés, és mekkora beszerzési és életciklusra vonatkoztatott költséget jelent ez. A győztes kihirdetése és a szerződéskötés a jelenlegi tervek szerint 2016 végén vagy 2017 elején történhet meg, a teljes kiépítettség és az üzemképesség elérését pedig 2020-ra tervezi az FMV.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 08. 21., 09:00
A Magyar Légierőn belül jelentős fejlesztések zajlanak, néhány év alatt minőségben és mennyiségben egyaránt komoly technika érkezett be és a folyamat még nem ért véget. Ezek üzemeltetéséhez természetesen rengeteg, magasan képzett fiatalra is szükség van.
2024. 08. 13., 09:10
Az Egyesült Királyság és a kontinentális Európa között húzódó Csatorna, azaz a La Manche nem csupán természetes védvonalként működött a második világháború első napjától, hanem halálos csapdaként is.
2024. 07. 30., 09:00
Bár napjainkban a szerepe már jelentősen csökken, a Panavia program során kifejlesztett repülőgép még mindig első vonalbeli csapásmérőnek számít. A prototípus fél évszázaddal ezelőtt emelkedett először a levegőbe.
2024-09-10 16:39:21
Az olimpiai után a paralimpiai csapat is a Wizz Air repülőgépének fedélzetén érkezett haza Párizsból, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren hétfőn fél öt előtt nem sokkal landolt az aranygép, amely az olimpiai és paralimpia sportolók tiszteletére kapott egyedi fényezést.
2024-08-28 10:30:49
Megérkezett a KLM amszterdami bázisára a holland királyi légitársaság első Airbus A321neo típusú repülőgépe. A keskenytörzsű, főként európai járatokat teljesítő repülőgép a legújabb technológiát képviseli, alacsonyabb fogyasztású és károsanyag-kibocsátású, mint az eddigi repülőgépek.
2024-08-26 13:42:43
Az olimpikonok után, augusztus 28. és szeptember 8. között a paralimpikonoké lesz a főszerep Párizsban, ahol 39 magyar sportoló képviseli hazánkat 13 sportágban. Őket a Wizz Air menetrend szerinti járatával, a Team Hungary dizájnt viselő repülőgéppel repíti a francia fővárosba augusztus 25-én és 26-án, majd a játékok után vissza Budapestre.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 09. 12., 10:23
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál három héten át Mi-17 szimulátoros képzést tartanak Bulgáriából heti váltásokban érkező pilóták számára. A cél, hogy fenntartsák és fejlesszék a bolgár helikopteres személyzetek repüléstechnikai képességeit, valamint gyakorolják a kényszerhelyzeti eljárások kezelését.
2024. 09. 11., 10:15
2004. július 8-án utoljára volt hangos a szentkirályszabadjai légtér a helikopterek jellegzetes zajától.
2024. 09. 10., 10:30
„A mai nap a szórakozásé” – szólt az MH 47. Bázisrepülőtér családi napjának mottója, ahol a látogatókat valóban sokszínű program fogadta a pápai alakulat bázisán.
2024. 09. 04., 10:14
A tegnapi napon a megszokott helyszínen, a Gyöngyös melletti pipishegyi repülőtéren kezdetét vette a Magyar Honvédség hagyományos őszi kutató-mentő gyakorlata, az Air Wolf Hunting.

  Legfrissebbek most

A térség legnagyobb repülőnapjaként, idén szeptember 6-án és 7-én rendezték meg Zeltwegben Ausztria nemzetközi repülőnapját, az AIRPOWER-t. Fotós beszámolónkban közel 200 felvételt láthatnak Olvasóink az esemény szombati napjáról!

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.