A svájci médiában néhány napja látott napvilágot a hír, mely szerint az alpesi ország kénytelen megválni 10 darab F-5E Tiger II repülőgéptől, mivel repedéseket fedeztek fel a sárkányszerkezetükben. Még januárban, a probléma észrevétele után letiltották a teljes együléses flottát (jelenleg 30 gép üzemel) a repülésről, a kétüléses F-5F példányok azonban nem voltak érintettek. További hat gépnél szintén találtak problémát, azonban javíthatónak ítélték meg őket, így azok jövő év elején emelkedhetnek ismét a levegőbe.
Mint ismeretes, Svájc eredetileg 2016-tól tervezte nyugdíjazni a 70-es években gyártott F-5-ösöket, azonban a váltótípusnak kijelölt Gripen E repülőgépek beszerzését tavaly májusban a svájci lakosság népszavazáson elutasította. Bár az ország rendelkezik 32 darab F/A-18C/D Hornet repülőgéppel is, a védelmi miniszter elismerte, hogy a Gripen üzlet meghiúsulása problémát okoz a védelmi képesség fenntartásában.
A Honvéd high-tech magazin új epizódjában közelebbről is megismerkedhetünk a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépével, mely 2024. szeptember 5-én érkezett meg végleges állomáshelyére, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.