2025. 03. 25. kedd
Irén, Írisz
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Végrehajtotta első repülését az előrenyilazott szárnyú SzR-10 repülőgép

JETfly  |  2016. 01. 07., 14:36

2015. december 25-én, a Kalugai területen található Oreskovo repülőtéren (Vorotinszk) a nyilvánosság kizárása mellett végrehajtotta első repülését az SzR-10 előrenyilazott szárnyú, könnyű, sugárhajtóműves, kétüléses kiképző-oktató és műrepülő repülőgép első kísérleti prototípusa.

A repülőgépet, amelynek prototípusa egy láthatóan nem új AI-25TL típusú hajtóművel emelkedett a levegőbe, a moszkvai székhelyű „Modern repülési technológiák” (SzAT) tervezőiroda fejleszti. Az SzR-10 repülőgép fejlesztését a SzAT 2007-ben kezdte, azóta haladnak előre lépésről-lépésre, a gép makettjét a 2009-es MAKSz-on mutatták be a nagyközönségnek. A repülőgép kompozit anyagokból és 10°-ban előrenyilazott szárnnyal készül.

Az SzR-10 a Jak-152-es mellett részt vett az orosz védelmi minisztérium 2014 tavaszán kiírt pályázatán. Végül, a repülő alapkiképzésre leginkább megfelelő repülőgépnek a Jak-152-est választották. A későbbiekben azonban az SzR-10 a fejlesztéshez folyamatos támogatást kapott a védelmi minisztériumtól immár, mint „köztes” típus. Napjainkban az SzR-10-est, mint második repülőgép, ajánlják az előkészítő repülőkiképzést követően.

Képgaléria megtekintése (45 db kép)
SzR-10

A tervezőiroda tájékoztatása alapján a repülőgép képes végrehajtani a műrepülés minden elemét +10 és -8 G túlterhelési értékek között. Mindemellett a repülőgép aerodinamikai kialakítása olyan manőverező képességet biztosít számára, mint amilyennel a 4 illetve a 4+ generációs vadászrepülőgépek rendelkeznek. A tandem elrendezésű kabinokat „dupla 0-ás” katapultülésekkel szerelik fel, amelyek biztosítják a repülőszemélyzet biztonságát minden magasságon és a repülés minden sebességi tartományában. A felhasznált, korszerű kompozit anyagoknak köszönhetően sikerült jelentősen csökkenteni a repülőgép tömegét és növelni élettartamát.

Forrás: http://bmpd.livejournal.com/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.