2025. 04. 30. szerda
Katalin, Kitti
: 405 Ft   : 356 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Újabb részletek a Szu-34-esek katasztrófájáról

Újabb részletek a Szu-34-esek katasztrófájáról
JETfly  |  2019. 01. 23., 12:00
Újabb részletek a Szu-34-esek katasztrófájáról

Újabb részletek láttak napvilágot a Szu-34-es katasztrófával kapcsolatban, melyről az elmúlt napokban igencsak sokféle változatot lehetett olvasni. A 2019. január 18-án szerencsétlenül járt gépszemélyzetek mentésében összesen hat halászhajó vett részt.

A Tatár-szoros (Szahalin szigetét választja el Délkelet-Oroszországnak az ázsiai kontinensen fekvő területeitől, összekötve északon az Ohotszki-tengert és délen a Japán-tengert) halban gazdag terület, így a körzetben sűrű a halászhajók forgalma. A moszkvai idő szerint reggel 9 óra körül bekövetkezett katasztrófa helyszínén dolgoztak a "Chance-106", az "Elektron", a "Neon", a "Ganszlep elnök", a "Zászlóshajó" és a "Katyerina" halászhajók, melyek csatlakoztak a „Zaborcsikov” mentőhajóhoz.

A katapultálás körzetéből az automata segélyhívó rádióállomás jelét észlelve a riasztást és mentést azonnal elrendelték. A négy főből egyet tudtak élve kimenteni a mentőhelikopterrel, ő az egyik gép navigátora volt.

Moszkvai idő szerint este 9 órakor az „Elektron” rátalált az egyik pilóta mentőcsónakjára, benne a pilóta holttestével. Az „Alekszej” néven azonosított pilótán még rajta volt a sisakja és a tengeri repüléseknél előírt speciális mentőruhát viselte, őrnagyi rendfokozattal. Ezután még egy mentőcsónakot találtak az „Elektron” halászai, de már ott is csak a holttestet találták meg – őt a sisakján viselt felirat alapján be is tudták azonosítani, de a nevét nem hozták nyilvánosságra. A pilóták holttestét mentőhelikopterrel szállították el a hajóról.

Később a "Chance-106" még talált egy mentőcsomagot, a "Neon” a repülőgép két darabját, az "Elektron" pedig egy másik narancssárga tutajt, sajnos üresen.

Ekkorra már a helyszínre érkezett a Haditengerészet hadihajója is és a mentési műveletek irányítását átvette a Csendes-óceáni Flotta Tengeralattjáró Erőinek törzsfőnöke, Eduard Mihajlov ellentengernagy. Másnap, napfelkelte után folytatták a kutatást a negyedik pilóta után, de ebbe a műveletbe a halászhajókat már nem vonták be.

A híradások alapján ismert, hogy az esemény 2019. január 18-án, reggel 8 óra 7 perckor következett be 35 kilométerre a parttól, a Tatár-szorosnál. A repülőgépek Hurba (Komszomolszk-na-Amurtól délre található) légibázisról szálltak fel (a Google Maps műholdképein jól láthatóak a Szuhojok). A gyakorlatban résztvevő repülőgépek a 277. Bombázó Ezred állományába tartoztak. Az egyetlen túlélőt a habarovszki kórházba szállították.

Jellemző az oroszországi helyzetre, hogy azonnal elrendelték az eset kivizsgálását a Büntető Törvénykönyv 351. cikke értelmében - "A repülési szabályok és a felkészülés rendjének megsértése” okán. Vannak dolgok, amik nem változnak…

UPDATE: 2019. január 23-án temették el a Szu-34-es katasztrófa első két áldozatát, nevüket már nyilvánosságra hozták: Alekszej Ovszjannyikov őrnagy, pilóta, 33 éves volt, Alekszej Pajdiganov szintén őrnagy, navigátor, pedig 42 éves volt. A katasztrófának a hírek szerint egy túlélője volt, a katapultált személyzetek közül egy főt továbbra sem találnak, róla annyi tudható, hogy a lipecki egységnél szolgált, neve: Vjacseszlav Asztajev. Orosz fórumokon egyébként azt írják, hogy a piros 03-as és 33-as oldalszámú gépek voltak az ütközésben érintett példányok. 

A hasonló helyzetekben életmentő funkciót ellátó, speciális VMSzK ruházat, illetve egyéb kapcsolódó pilótafelszerelések részletesebb megsimerése kapcsán ajánljuk Olvasóink figyelmébe A szovjet repülőtér titkai múzeumot, mely Berekfürdőn található, hazánkban egyedülálló kiállítási anyaggal! A múzeum Facebook oldalán sok érdekesség olvasható a szovjet/orosz téma iránt érdeklődők számára:

 

 

Forrás: http://www.armstrade.org/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 25., 09:03
Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.
2025. 04. 07., 17:00
Az F-35-ös program partnerországai között Norvégia lett az első, melynek teljessé vált az ötödik generációs harci repülőgép flottája: a két utolsó példányt a napokban adta át az amerikai gyártó.
2025-04-24 14:51:43
A húsvéti időszakban jelentősen erősödött a forgalom Magyarország légterében a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. A magyar léginavigációs szolgáltató, a HungaroControl Zrt. munkatársai több mint 12 ezer repülőgép biztonságos közlekedését segítették a hazai légtérben a hosszú hétvége alatt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 04. 30., 12:04
Gripen repülés, kutyás bemutató, valamint vadászpilóta és tűzszerész előadás várta azt a több mint száz honvéd kadétot, akik április 29-én a kecskeméti MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz látogattak.
2025. 04. 29., 10:02
Zlin 242L és Zlin 143LSi típusokon teljesítették első önálló repülésüket a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szak harmadéves pilótanövendékei.
2025. 04. 23., 10:29
A NASAMS rendszer rakétatöltése precizitást és összehangolt csapatmunkát igényel.
2025. 04. 22., 15:23
Délutáni és esti kiképzési gyakorlatot tart a kecskeméti repülődandár kedden, szerdán és csütörtökön - közölte a Magyar Honvédség vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár a közösségi oldalán.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.