2025. 01. 19.
Márió, Sára
: 414 Ft   : 402 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Újabb részletek a Szu-34-esek katasztrófájáról

Újabb részletek a Szu-34-esek katasztrófájáról
JETfly  |  2019. 01. 23., 12:00
Újabb részletek a Szu-34-esek katasztrófájáról

Újabb részletek láttak napvilágot a Szu-34-es katasztrófával kapcsolatban, melyről az elmúlt napokban igencsak sokféle változatot lehetett olvasni. A 2019. január 18-án szerencsétlenül járt gépszemélyzetek mentésében összesen hat halászhajó vett részt.

A Tatár-szoros (Szahalin szigetét választja el Délkelet-Oroszországnak az ázsiai kontinensen fekvő területeitől, összekötve északon az Ohotszki-tengert és délen a Japán-tengert) halban gazdag terület, így a körzetben sűrű a halászhajók forgalma. A moszkvai idő szerint reggel 9 óra körül bekövetkezett katasztrófa helyszínén dolgoztak a "Chance-106", az "Elektron", a "Neon", a "Ganszlep elnök", a "Zászlóshajó" és a "Katyerina" halászhajók, melyek csatlakoztak a „Zaborcsikov” mentőhajóhoz.

A katapultálás körzetéből az automata segélyhívó rádióállomás jelét észlelve a riasztást és mentést azonnal elrendelték. A négy főből egyet tudtak élve kimenteni a mentőhelikopterrel, ő az egyik gép navigátora volt.

Moszkvai idő szerint este 9 órakor az „Elektron” rátalált az egyik pilóta mentőcsónakjára, benne a pilóta holttestével. Az „Alekszej” néven azonosított pilótán még rajta volt a sisakja és a tengeri repüléseknél előírt speciális mentőruhát viselte, őrnagyi rendfokozattal. Ezután még egy mentőcsónakot találtak az „Elektron” halászai, de már ott is csak a holttestet találták meg – őt a sisakján viselt felirat alapján be is tudták azonosítani, de a nevét nem hozták nyilvánosságra. A pilóták holttestét mentőhelikopterrel szállították el a hajóról.

Később a "Chance-106" még talált egy mentőcsomagot, a "Neon” a repülőgép két darabját, az "Elektron" pedig egy másik narancssárga tutajt, sajnos üresen.

Ekkorra már a helyszínre érkezett a Haditengerészet hadihajója is és a mentési műveletek irányítását átvette a Csendes-óceáni Flotta Tengeralattjáró Erőinek törzsfőnöke, Eduard Mihajlov ellentengernagy. Másnap, napfelkelte után folytatták a kutatást a negyedik pilóta után, de ebbe a műveletbe a halászhajókat már nem vonták be.

A híradások alapján ismert, hogy az esemény 2019. január 18-án, reggel 8 óra 7 perckor következett be 35 kilométerre a parttól, a Tatár-szorosnál. A repülőgépek Hurba (Komszomolszk-na-Amurtól délre található) légibázisról szálltak fel (a Google Maps műholdképein jól láthatóak a Szuhojok). A gyakorlatban résztvevő repülőgépek a 277. Bombázó Ezred állományába tartoztak. Az egyetlen túlélőt a habarovszki kórházba szállították.

Jellemző az oroszországi helyzetre, hogy azonnal elrendelték az eset kivizsgálását a Büntető Törvénykönyv 351. cikke értelmében - "A repülési szabályok és a felkészülés rendjének megsértése” okán. Vannak dolgok, amik nem változnak…

UPDATE: 2019. január 23-án temették el a Szu-34-es katasztrófa első két áldozatát, nevüket már nyilvánosságra hozták: Alekszej Ovszjannyikov őrnagy, pilóta, 33 éves volt, Alekszej Pajdiganov szintén őrnagy, navigátor, pedig 42 éves volt. A katasztrófának a hírek szerint egy túlélője volt, a katapultált személyzetek közül egy főt továbbra sem találnak, róla annyi tudható, hogy a lipecki egységnél szolgált, neve: Vjacseszlav Asztajev. Orosz fórumokon egyébként azt írják, hogy a piros 03-as és 33-as oldalszámú gépek voltak az ütközésben érintett példányok. 

A hasonló helyzetekben életmentő funkciót ellátó, speciális VMSzK ruházat, illetve egyéb kapcsolódó pilótafelszerelések részletesebb megsimerése kapcsán ajánljuk Olvasóink figyelmébe A szovjet repülőtér titkai múzeumot, mely Berekfürdőn található, hazánkban egyedülálló kiállítási anyaggal! A múzeum Facebook oldalán sok érdekesség olvasható a szovjet/orosz téma iránt érdeklődők számára:

 

 

Forrás: http://www.armstrade.org/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 17., 12:44
Az Olasz Haditengerészet zászlóshajója az új, ötödik generációs harci gépeivel, az F-35B-kkel együtt mérföldkőnek számító bevetésre indult. A különleges gyakorlat sorozat részeként többek között Ausztráliába és Japánba is eljutott.
2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2025-01-08 11:47:14
Az új év mindig az új lehetőségekről is szól. Aki 2025-ben olyan karrierre vágyik, amely szakmai fejlődést és életre szóló élményeket kínál, most megteheti az első lépést álmai megvalósítása felé. Az Emirates január 12-én Budapesten tartja következő nyílt napját, ahol légiutas-kísérőnek lehet jelentkezni.
2024-12-23 13:27:57
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
2024-12-19 23:22:08
Repülés szempontjából az év utolsó kiképzési napja nem a legbravúrosabb, mégis az egyik legfontosabb. „Számunkra morálisan fontos, hogy le tudjunk zárni egy hosszú évet” – szögezte le dr. Bali Tamás dandártábornok, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 16., 15:12
Negyvenkét évnyi szolgálat után január 5-én, vasárnap a brit Jet2 légitársaság indította az egységállam utolsó Boeing 757-es utasszállító járatát.
2025. 01. 13., 11:37
A helikopteres emlékmű megálmodásától a kivitelezésig nagyon hosszú, több mint 6 év telt el.
2025. 01. 08., 09:43
1974. december 11-én a Magyar Néphadsereg (MN) egyik Kamov Ka-26-os helikoptere a légvédelmi tüzérek drégelypalánki lőteréről indult vissza börgöndi bázisára.
2025. 01. 03., 09:48
Börgöndön is indul az Ifjúsági Pilóta Program

  Legfrissebbek most

Soha nem mértek még akkora forgalmat Magyarország légterében, mint 2024-ben. A HungaroControl Zrt. szakembereinek az év során összesen 1 143 937 repülőgépet kellett irányítania, közel 6 százalékkal túlszárnyalva az ugyancsak rekordévnek számító 2023-as esztendőt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.