2024. 05. 25. szombat
Orbán
: 386 Ft   : 356 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Újabb részletek a Szu-34-esek katasztrófájáról

Újabb részletek a Szu-34-esek katasztrófájáról
JETfly  |  2019. 01. 23., 12:00
Újabb részletek a Szu-34-esek katasztrófájáról

Újabb részletek láttak napvilágot a Szu-34-es katasztrófával kapcsolatban, melyről az elmúlt napokban igencsak sokféle változatot lehetett olvasni. A 2019. január 18-án szerencsétlenül járt gépszemélyzetek mentésében összesen hat halászhajó vett részt.

A Tatár-szoros (Szahalin szigetét választja el Délkelet-Oroszországnak az ázsiai kontinensen fekvő területeitől, összekötve északon az Ohotszki-tengert és délen a Japán-tengert) halban gazdag terület, így a körzetben sűrű a halászhajók forgalma. A moszkvai idő szerint reggel 9 óra körül bekövetkezett katasztrófa helyszínén dolgoztak a "Chance-106", az "Elektron", a "Neon", a "Ganszlep elnök", a "Zászlóshajó" és a "Katyerina" halászhajók, melyek csatlakoztak a „Zaborcsikov” mentőhajóhoz.

A katapultálás körzetéből az automata segélyhívó rádióállomás jelét észlelve a riasztást és mentést azonnal elrendelték. A négy főből egyet tudtak élve kimenteni a mentőhelikopterrel, ő az egyik gép navigátora volt.

Moszkvai idő szerint este 9 órakor az „Elektron” rátalált az egyik pilóta mentőcsónakjára, benne a pilóta holttestével. Az „Alekszej” néven azonosított pilótán még rajta volt a sisakja és a tengeri repüléseknél előírt speciális mentőruhát viselte, őrnagyi rendfokozattal. Ezután még egy mentőcsónakot találtak az „Elektron” halászai, de már ott is csak a holttestet találták meg – őt a sisakján viselt felirat alapján be is tudták azonosítani, de a nevét nem hozták nyilvánosságra. A pilóták holttestét mentőhelikopterrel szállították el a hajóról.

Később a "Chance-106" még talált egy mentőcsomagot, a "Neon” a repülőgép két darabját, az "Elektron" pedig egy másik narancssárga tutajt, sajnos üresen.

Ekkorra már a helyszínre érkezett a Haditengerészet hadihajója is és a mentési műveletek irányítását átvette a Csendes-óceáni Flotta Tengeralattjáró Erőinek törzsfőnöke, Eduard Mihajlov ellentengernagy. Másnap, napfelkelte után folytatták a kutatást a negyedik pilóta után, de ebbe a műveletbe a halászhajókat már nem vonták be.

A híradások alapján ismert, hogy az esemény 2019. január 18-án, reggel 8 óra 7 perckor következett be 35 kilométerre a parttól, a Tatár-szorosnál. A repülőgépek Hurba (Komszomolszk-na-Amurtól délre található) légibázisról szálltak fel (a Google Maps műholdképein jól láthatóak a Szuhojok). A gyakorlatban résztvevő repülőgépek a 277. Bombázó Ezred állományába tartoztak. Az egyetlen túlélőt a habarovszki kórházba szállították.

Jellemző az oroszországi helyzetre, hogy azonnal elrendelték az eset kivizsgálását a Büntető Törvénykönyv 351. cikke értelmében - "A repülési szabályok és a felkészülés rendjének megsértése” okán. Vannak dolgok, amik nem változnak…

UPDATE: 2019. január 23-án temették el a Szu-34-es katasztrófa első két áldozatát, nevüket már nyilvánosságra hozták: Alekszej Ovszjannyikov őrnagy, pilóta, 33 éves volt, Alekszej Pajdiganov szintén őrnagy, navigátor, pedig 42 éves volt. A katasztrófának a hírek szerint egy túlélője volt, a katapultált személyzetek közül egy főt továbbra sem találnak, róla annyi tudható, hogy a lipecki egységnél szolgált, neve: Vjacseszlav Asztajev. Orosz fórumokon egyébként azt írják, hogy a piros 03-as és 33-as oldalszámú gépek voltak az ütközésben érintett példányok. 

A hasonló helyzetekben életmentő funkciót ellátó, speciális VMSzK ruházat, illetve egyéb kapcsolódó pilótafelszerelések részletesebb megsimerése kapcsán ajánljuk Olvasóink figyelmébe A szovjet repülőtér titkai múzeumot, mely Berekfürdőn található, hazánkban egyedülálló kiállítási anyaggal! A múzeum Facebook oldalán sok érdekesség olvasható a szovjet/orosz téma iránt érdeklődők számára:

 

 

Forrás: http://www.armstrade.org/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024-05-21 10:57:16
Életükben először szálltak fel önállóan a Nemzeti Közszolgálati Egyetem harmadéves, állami légijármű-vezető képzésen résztvevő honvéd tisztjelöltjei nemrégiben az egyetem szolnoki kampuszán, Zlin-143, valamint Zlin-242 típusú repülőgépekkel.
2024-05-14 13:32:49
2024. május 13-án ismét bővült a Magyar Légierő H225M típusú, közepes többcélú helikopter flottája. Mutatjuk Olvasóinknak a 74-es és 75-ös oldalszámú példányok fotóit, melyek érkezésével 8 gépesre bővült a flotta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 05. 24., 11:58
Minden ami repülés címmel szombaton kiállítás nyílik a Ballószögi Faluházban. A négynapos rendezvény fókuszában a 30 éves ballószögi repülőtér áll, és több egykori vadászrepülő pilóta is ellátogat a nagyszabású eseményre.
2024. 05. 23., 09:26
MiG és Szuhoj harci repülőket állított ki a kertjében egy kiskőrösi gyűjtő. A Dutra Fesztivál megnyitónapján Firkó János is bemutatta kedvenceit a közönségnek.
2024. 05. 22., 09:13
A második világháborút követő években az amerikai légierő, a haditengerészet és a tengerészgyalogság legtöbb gépe még dugattyús motorral repült.
2024. 05. 21., 10:18
A magyar cég saját megrendelőinek végez majd repülőgép-karbantartást a bukaresti Baneasa repülőtéren, ebbe bevonja a román repülőgép-karbantartó vállalat létesítményeit, infrastruktúráját, eszközparkját, szakembereit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A Flotprom internetes szakportál 2024. május 2-án közzétett információi szerint a Volga mellett fekvő Zelenodolszkban működő Gorkij Hajógyárban, a hónap folyamán két új hadihajót bocsátanak vízre, a Karakurt-osztályú (Project 22800) Tájfun korvettet és a Project 22160 típusú, Viktor Velikij járőrhajót.