2017. 09. 26. kedd
Jusztina, Pál
: 311 Ft   : 263 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új hajtóművel repült az An-178-as

JETfly  |  2016. 02. 10., 12:03

D-436-148FM típusú hajtóművel repült az An-178.

A VKontakte közösségi portálon jelentette be az Antonov repülőgépgyártó vállalat, hogy február 5-én, Kijevben sikeres próbarepülést hajtott végre az UR-EXP lajstromjelő, 001-es oldalszámú An-178 szállító repülőgép úgy, hogy a bal hajtóműve az újonnan fejlesztett D-436-148FM volt. A repülőgép 27 percet töltött a levegőben.

A 2015. május 7-i első felszállása óta az An-178 közel 40 felszállásból 107 óra levegőben töltött időt teljesített. A D-436-148FM típusú erőforrás megérkezéséig annak elődjével, a D-436-148 hajtóművel repült – ezt a típust rendszeresítették az An-148/158 utasszállítókon is.

A D-436-148FM hajtóművet az ukrán Motor Szics és az Ivcsenko-Progressz gyárak közösen fejlesztették, kimondottan az An.178 teherszállító repülőgéphez. A D-436-148FM gyártása egy év csúszással, 2015 december 9-én kezdődött meg.

A D-436-148FM alapjául a D-436-148 szolgált, ám annál jóval csendesebb, alacsonyabb a károsanyag kibocsájtása és mindezekhez 64,5 kN-ról 77,2 kN-ra megnövekedett tolóerő járul.

A zajszint csökkenését a hajtómű burkolatának hangelnyelő kialakítása is segíti. A régi hajtómű üreges kialakítású ventilátor-lapátjai helyett az új hajtóműbe széles profilú lapátokat szereltek és a keresztmetszetet is növelték, ezzel jelentősen fokozták az egységnyi idő alatt átáramló levegő mennyiségét. A turbinarész változatlan maradt, azonban a hátsó felfüggesztésen változattak és a segédberendezések meghajtásán is módosítottak.

A típusjelzés betűjeleivel tisztelegtek Fedor Mihajlovics Muravcsenko előtt – ő volt a Progressz főkonstruktőre, egyben a műszaki tudományok doktora, egyetemi professzor, az Ukrán Tudományos Akadémia tagja, számos kitüntetés és cím birtokosa. Vezetésével fejlesztettek és gyártottak hajtóműveket olyan repülőgépekhez, mint a Jak-42, An-72, An-74, An-124 Ruszlán, An-225 Mirija, An-140, Tu-334, Be-200, Jak-130, An-74TK-300, An-70, An-148.

Fotó: Vaszilij Kuba/spotters.net.ua 

Forrás: BMPD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-09-18 13:38:42
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 25., 14:11
A brit Police Aviation News szakmai magazin szeptemberi számában megjelent információ szerint a magyar rendőrséghez (Légirendészet) kerül kettő – vagy az összes – olyan korábbi brit MD–902-es Explorer helikopter, amelyek eddig Nagy-Britanniában a brit rendőrség kötelékében teljesített szolgálatot.
2017. 09. 25., 12:42
Megint csúszhat, legalábbis néhány hónapot, a 179 gépre szóló program. Ha egy töltőcső megkarcol egy lopakodót, akkor az már nem képes lopakodni.
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

„Köszönöm a kontingens tagjainak aktív tevékenységét, a feladatok fegyelmezett végrehajtását! Szolgálatukkal jelentős mértékben járultak hozzá a magát Iszlám Államnak nevező terrorszervezet elleni sikeres koalíciós offenzívához!”