A kétüléses Pakistan Aeronautical Complex/Chengdu Aircraft Industry Corporation (PAC/CAC) JF-17B Thunder/FC-1B Xiaolong harcászati repülőgép végrehajtotta szűzfelszállását.
A sikeres, április 24-i gurulópróbákat követően sor került a JF-17/FC-1 kétüléses harcászati repülőgép szűzfelszállására a Csengdu-i repülőtéren. A nyilvánosságra hozott képeken jól látszik, hogy a 2016-os China Airshow-n bemutatott példányhoz hasonlóan ennek a gépnek is nagyméretű, erősen hátranyilazott függőleges vezérsíkja van. A képek tanúsága szerint a gerinc hátsó része is vastagabb lett, valószínűleg a többlet üzemanyag befogadása miatt volt szükség erre a változtatásra.
Az Aviation Industry Corporation of China (AVIC) megerősítette, hogy a kétüléses modell fesztávja (9,465 m) jóval meghaladja az együlésesét (8,5 m) és az orr-részen is módosítottak.
A súlygyarapodást sikerült az új fly-by-wire rendszer beépítésével csökkenteni.
A Jane's All the World's Aircraft: Development & Production pár évvel ezelőtt már közölt adatokat kínai forrásokból a kétüléses verzió méreteiről, a mostani példány azonban attól is eltér némileg: a hossza 14,2 m helyett 14,5 m lett, míg a magassága 4,7 m-ről 4,6 m-re csökkent. Az első kétüléses FC-1-est a párizsi légiszalonon mutatták be a kínaiak még 2013-ban, az új széria prototípusa 2016 év végére készült el.
Forrás: Jane's
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.