Október végén a haditengerészet számára fejlesztett F-35C egyik földi fárasztásos tesztekre használt példányánál repedéseket fedeztek fel a szárny egyik teherviselő eleménél.
A probléma 13 700 tesztelési óra után keletkezett, a fejlesztők szerint ez mintegy 6 850 repült órának vagy több mint 20 év üzemeltetésnek felel meg. A jelenleg repülő F-35C példányok mindegyike még 250 óra alatt tart, így a problémás értéktől igen messze vannak.
A probléma várhatóan nem befolyásolja a 2018 augusztusára tervezett kezdeti műveleti képesség (IOC) elérését, azonban már megkezdték a lehetséges megoldások keresését, ennek várható költségei azonban még nem ismertek. A kidolgozandó módosításokat a már legyártott repülőgépek is megkapják majd a jövőben, hogy a tervezett élettartamuk alatt problémamentesen üzemelhessenek. Szintén a típussal kapcsolatos friss hír, hogy a közelmúltban megérkezett az első két norvég F-35-ös a Luke légibázisra.
Nagyszabású, átfogó gyakorlatot hajtott végre nemzetközi részvétellel a Különleges Műveleti Légi Osztag a Zala vármegyei Sármelléken található Hévíz-Balaton Repülőtéren.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.