2020. július 13-án teljesítette első felszállását az olasz Leonardo M-346-os kiképzőgép Grifo radarral szerelt, könnyű harci repülőgép változata, az M-346FA.
A Leonardo elsőként a 2017-es párizsi légiszalonon mutatta be az M-346FA-t, mely a népszerű M-346-os kiképző repülőgép radarral szerelt, felfegyverzett verziója. A típus a Leonardo által fejlesztett Grifo radart kapja meg. A repülőgép többcélú, így alkalmazható mint kiképzőgép, illetve könnyű harci repülőgépként is, költséghatékonyabban mint a napjaink vadászrepülőgépei. A 7 kialakított felfüggesztési pontnak köszönhetően, a repülőgép akár levegő-levegő, vagy levegő-föld konfigurációban, továbbá felderítőként is bevethető.
A Jane’s Defence Weekly korábbi információi szerint, a típusra egyre több, különböző típusú fegyver integrációja folyik. Megtörtént már az Mk.82 és Mk.83-as bombák előzetes integrációja, valamint folyamatban van a Rafael által gyártott, RECCELITE felderítő konténer integrációja is. Tervek szerint, bevetheti majd a Diehl által fejlesztett IRIS-T rakétát, illetve a Paveway család lézervezérlésű bombáit is. Az elkövetkezendő 25 év során legalább 250 darab, különböző változatú M-346-os eladásával számol az olasz vállalat.
Az első M-346FA-t, mely a cég LFFA (Light Fighter Family of Aircraf) repülőgépcsaládjának tagja, várhatóan 2021-ben szállítja le a gyártó az első külföldi megrendelőnek, a kiképző változatot az olaszok mellett már üzemelteti Izrael, Lengyelország és Szingapúr.
Az első repülést teljesítő tesztpilótával a linkre kattintva olvashatnak egy interjút.
A Royal International Air Tattoo szervezői bizonyára már évekkel ezelőtt elővették az eseménynaptárt: milyen évfordulót illene megünnepelni 2024-ben? Nem volt nehéz dolguk.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.