2017. 10. 18. szerda
Lukács
: 308 Ft   : 262 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Könnyű támadó változatban is sikeres lehet az M-346

JETfly  |  2017. 03. 03., 10:45

Már jövőre elkészülhet a Leonardo cég M-346-os kiképzőgépének könnyű támadó változata – az erre vonatkozó terveket a cég vezetősége az IDEX 2017 szakkiállításon ismertette a nagyközönséggel.

  • Az M-346 könnyű támadó változata már 2018-ban elkészülhet
  • Ennek hírét az IDEX 2017 szakkiállításon jelentették be
  • Az M-346 eredetileg közös projektként készült

Az új M-346LCA (Light Combat Aircraft) az alaptípus továbbfejlesztett változata, jócskán megnövelt képességekkel. A Grifo-346 fedélzeti radarberendezés alkalmassá teszi légi és földi célok elleni tevékenységre, a tervek szerint már 2018 év végéig el is készül az első példány.

Az M-346 öt külső függesztési ponttal rendelkezik, amelyekre egyaránt függeszthető légiharc rakéta és irányított bomba/rakéta fegyverzet, attól függően, hogy vadász vagy földi támadó feladatra száll fel.

A Grifo-346 aktív fázisrácsvezérelt radar nagyban növeli az M-346 lehetőségeit, az EW (Rádioelektronikai Harc) eszközei illetve az infrazavaró berendezése a túlélő képességét növelik. Az M-346 vadászváltozata hasonló képességekkel bír, mint a jóval drágább „nagytestvérei”, ezért a gyártó bízik abban, hogy a kevésbé tehetős vásárlók ezt fogják választani.

Az M-346 eredetileg közös projektként készült, a két fejlesztő az orosz Jakovlev OKB és az olasz Alenia Aermacchi volt, azonban a megvalósítási fázisban búcsút mondtak egymásnak. Az addigi közös kutatási eredményeket felhasználva az oroszok elkészítették a Jak-130-as kiképzőgépet, az olaszok pedig az M-346-ost.

Az M-346 „szűzfelszállására” 2004. július 15-én került sor, a sorozatgyártás 2010-ben indult. Olaszország mellett Izrael, Szingapúr és Lengyelország is vásárolt kiképzési feladatokra a típusból. A kétszemélyes kiképzőgép 11,5 m hosszú, fesztávja 9,7 m, üres súlya 4,6 tonna, max. felszálló súlya 9,5 tonna, maximális sebessége 1 060 km/h, csúcsmagassága 13 700 m.

Forrás: military-informant.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2017. 10. 16., 16:19
Kanada hivatalosan is kifejezte érdeklődését az ausztrál F/A-18A/B Hornetek iránt. A kanadai Királyi Légierő CF-18-ainak ideiglenes pótlására kiváló lehetőséget nyújtanának az ausztrálok használt vadászbombázói.
2017-10-13 15:34:23
Minden idők legerősebb szeptemberi utasforgalmát rögzítették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren szeptemberben: 1 247 352 utas érkezett és indult a budapesti repülőtérről. Tavaly még a júliusi csúcsban sem volt ekkora forgalom a Budapest Airport két terminálján.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 18., 10:13
Az idén az SMi Group szervezésében, Londonban szervezték meg a katonai repülőkiképzéssel foglalkozó nemzetek és szervezetek éves konferenciáját.
2017. 10. 16., 12:43
Az átadás optimista légköre, és a mai bonyodalmak. A Singapore Airlines a legelső A380-asát már leállította, de még átvesz öt újat.
2017. 10. 16., 09:14
Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázison tavaly álltak szolgálatba a légimentőktől átvett AS350B Ecureuil (Mókus) helikopterek. A májusi családi napon már átlépték az ezer repült órát és szeptember végén 1300 felett járt a két géppel teljesített óraszám.
2017. 10. 12., 13:22
Egy Kanadából Dubajba tartó civil utasszállító repülőgépet ért bombafenyegetés miatt riasztotta október 12-én, csütörtökön 11 óra 30 perc körül a Magyar Honvédség készültségi szolgálatában lévő Gripenjeit a NATO Integrált Légivezetési Központ.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Július 31-én új parancsnok került az MH Katonai Közlekedési Központ (MH KKK) élére Bárdos Antal ezredes személyében, aki Fejes Károly alezredestől, az addigi megbízott parancsnoktól vette át a csapatzászlót.