Az Orosz Védelmi Minisztérium és a Tupoljev cég megállapodása értelmében a repülőgépgyártó modernizált Tu-160M stratégiai bombázókat szállít a védelmi minisztériumnak.
A szerződés aláírására Vlagyimir Putyin orosz elnök jelenlétében, a kazanyi repülőgépgyárban került sor. A dokumentumot Jurij Boriszov, a védelmi tárca helyettes vezetője, valamint Jurij Szljuszar, az Egyesült Repülőgépgyártó Vállalat vezetője látta el aláírásával.
Korábban Vlagyimir Putyin elmondta, hogy az állami szerződés keretében 2027-ig tíz Tu-160M bombázó szállítását irányozza elő, 160 milliárd rubel értékben. A Tu-160M új információs rendszert kap, amelynek hatalmas előnye, hogy egyetlen rendszer gyűjti, és dolgozza fel a repülési információkat. Megújul a bombázó navigációs berendezése, a fedélzeti kommunikációs komplexum, az automatikus fedélzeti vezérlőrendszer, a fedélzeti lokátor. A modernizáció eredményeként a Tu-160M hatékonysága mintegy 60%-kal nő.
A szerződés aláírásának napján, az orosz elnök – Vlagyimir Putyin – jelenlétében került sor az új szuperszonikus bombázó a „Pjotr Gyejnyekin” nevét viselő Tu-160M bemutató repülésére. Ez azonban még nem az M2-es változat szűzfelszállása volt, hanem a gyárban korábban félbemaradt és a közelmúltban befejezett példány repülése Putyin látogatása kapcsán. Ez a Tu-160-as egy tesztplatform lesz az M2-eshez. Az orosz elnök az orosz nukleáris erők fontos elemeként aposztrofálta a modernizált a stratégiai bombázót, és felvetette annak gondolatát, hogy a repülőgép alapjain fejlesszenek egy új, szuperszonikus utasszállító repülőgépet.
A Tu-160M mellett egy másik repülésről is beszámolhatunk, ami azonban már az Iljusin/Aviastar-SP nevéhez kötődik: 2018. január 25-én, csütörtökön Uljanovszk repülőteréről emelkedett a levegőbe az Il-76MD-90A alapjaira épülő Il-78M-90A légi utántöltő repülőgép, mellyel az Orosz Légi- és Kozmikus Erők tankerflottája újul majd meg jelentősen.
Forrás: armstrade.org
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.