A Boeing várakozásai szerint a jövőben gyorsabb ütemben gyárthatják az F/A-18E/F Super Hornet és az EA-18G Growler típusokat.
Ennek oka, hogy egyrészt a nemzetközi érdeklődés megnövekedett a típus iránt, másrészt az elmúlt időszakban az Amerikai Haditengerészet is a korábbinál intenzívebben alkalmazza gépeit hadműveleti feladatokban, így az eredetileg tervezett repült óraszámok erőteljesebben fogynak a hadrendben álló példányoknál. Mindezt Dan Gillian, a Boeing F/A-18 és EA-18G típusokért felelős elnökhelyettese jelentette be, aki elmondta, hogy 2018-ig havonta mindössze két gépet gyártanak, azonban ezt követően előrejelzéseik szerint a következő évtized közepéig megnőhet az igény a Hornet utódai iránt.
A haditengerészet programja összesen 568 Super Hornet és 160 Growler beszerzéséről szól, azonban számításaik szerint a 2030-as és 2040-es évekre géphiány léphet fel, mivel számos példány a tervezettnél hamarabb eléri a 6 000 órás időkeretet, legalábbis a jelenlegi használatot feltételezve. Ennek kiküszöbölésére már elindították a további példányok beszerzésére vonatkozó folyamatot, amely Gillian szerint sikeres lesz.
Az elnökhelyettes elmondta azt is, hogy nemzetközi fronton a közeljövőben Kuvait is véglegesítheti a rendelését, továbbá Finnország és Belgium is kért már ajánlatot a Super Hornetre. Spanyolországban szintén lassan aktuálissá válik a Hornet leváltására kiírandó vadászgéptender, amelyen a Boeing természetesen indulni fog, továbbá reményeik szerint Indiába és Kanadába is eljuthat a termékük.
Forrás: Jane's
A Royal International Air Tattoo szervezői bizonyára már évekkel ezelőtt elővették az eseménynaptárt: milyen évfordulót illene megünnepelni 2024-ben? Nem volt nehéz dolguk.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.