Több pakisztáni hírforrás a napokban arról számolt be, hogy a Pakistan Aeronautical Complex (PAC) Kamra-ban bemutatta a 100., helyben készült JF-17 Thundert.
Mint ismeretes, a kínai-pakisztáni kooperációban készülő gépek a kínai CAC és a pakisztáni Pakistan Aeronautical Complex (PAC) együttműködésével készülnek. Pakisztán elsőként 6 prototípust és 8 elsőszériás JF-17-est vehetett át, melyek még Kínában készültek 2006 és 2008 között. 2009-től megkezdődött a pakisztáni Kamra-ban a sorozatgyártás, akkor 42 darab Block 1-es Thundert szereltek össze. 2011 májusában a Pakisztáni Légierő további 50, de már Block 2-es verziójú JF-17-est rendelt, melyből 2016-ban további 12-t vásároltak.
Az első Block 2-es változat 2015-ban készült el a pakisztáni repülőgépgyárban, majd abban az évben begyűjtötték az első külföldi megrendelést is, akkor Mianmar rendelt a típusból 6 példányt, majd 2017-ben Nigéria is a JF-17-est választotta, melyből 3 darabot vásároltak. Napjainkig a PAC 58 Block 2-es verziót már megépített a megrendelt 71-ből, melybe már a mianmari és a nigériai megrendelés is beletartozik.
A típus jelenleg 4 pakisztáni repülőszázad állományában található meg: a 16-os és 26-os repülőszázadoknál a Peshawar légibázison, valamint a 2-es és a 14-es századoknál, melyek a Minhas légibázison állomásoznak. Az előbbiek a típus Block 1-es, míg az utóbbiak pedig már a fejlettebb, Block 2-es verziót üzemeltetik. Tervek szerint, a 2017-ben legyártott példányok a Masroor légibázis 7. repülőszázadához kerülnek ez év elejétől, melyek az ex-ausztráliai Dassault Mirage IIIO-kat váltják majd le.
Forrás: bastion-karpenko.ru
A Honvéd high-tech magazin új epizódjában közelebbről is megismerkedhetünk a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépével, mely 2024. szeptember 5-én érkezett meg végleges állomáshelyére, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.