Mint arról már korábban hírt adott az indiai szaksajtó, Újdelhi négy országot hívott meg az újonnan rendszerbe állítandó INS Vishal hordozójához tervezett 50 darab vadászgép beszerzésére.
Amennyiben az indiai védelmi minisztériumtól megkapja a felkérést, a MiG Repülőgépgyártó Vállalat kész azonnal leszállítani a szükséges mennyiséget a kifejezetten hajófedélzetre fejlesztett MiG-29K/KUB vadászrepülőgépekből.
„Az RSZK MiG és India védelmi minisztériuma között már régóta fennáll egy gyümölcsöző munkakapcsolat, reméljük, ennek újabb fejezete lesz a Vishal repülőgép-hordozóra szánt vadászgépek megrendelése” – nyilatkozta a vállalat szóvivője, Anasztázia Kravcsenko. Mind stratégiai, mind gazdasági megfontolásokból a célszerű az lenne, ha az Indiai Haditengerészet a már meglévő típussal bővíteni képességeit – tette hozzá a szóvivő.
A INS Vikramaditya hordozón már rendszerbe állt a MiG-29K/KUB típusa. Egy 2010-es szerződés értelmében az Indiai Haditengerészet 29 darab hajófedélzeti vadászrepülőgépet rendelt a MiG cégtől, ebből a mai napig 23 darabot állítottak hadrendbe.
A hajófedélzeti üzemeltetésre szánt MiG-29K/KUB 4++ generációs többfeladatú harcászati repülőgép, melynek fő feladata a tengerészeti kötelékek légvédelme, a légifölény kivívása, tengeri és földi célok megsemmisítése nappal és éjjel, minden időjárási viszonyok között, nagy pontosságú irányított fegyverzet alkalmazásával.
A típus sárkányszerkezetét átalakították a speciális követelményeknek megfelelően, nagymértékben alkalmaztak kompozit anyagokat is. A vezérlést négyszeresen biztosított számítógépes rendszer szolgáltatja, jelentősen csökkentették a radarvisszaverő felületeket, megnövelték a belső üzemanyagtereket, a rádióelektronikai berendezések pedig nyílt architektúrájúak.
A MiG-29KUB első felszállása 2007 januárjában volt, 2009-ben sikeresen tesztelték a „Kuznyecov” fedélzetén, az első állami megrendelésre legyártott KUB-okat pedig 2013 októberében adták át.
Forrás: migavia.ru
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.