2017. 12. 15. péntek
Valér
: 314 Ft   : 266 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A PAK-FA több, mint egy ötödik generációs repülőgép

JETfly  |  2015. 11. 17., 16:37

A KRET (Rádióelektronika-technológiai Konszern) illetékese nyilatkozott a legújabb orosz vadászrepülőgép fejlesztési műhelytitkairól.

"Az ötödik generációs orosz vadászgép, a PAK FA teljes egészében „digitális”, köszönhetően az ún. „smart skin” technológiának – nyilatkozta a RIA Novosztyi hírügynökségnek Igor Naszenkov, a KRET vezérigazgató-helyettese. A konszern szakemberei már a fedélzeti elektronikai berendezések beépítésén és finomhangolásán dolgoznak.


„Rendeltetése alapján a PAK FA nem csupán egy az ötödik generációs vadászrepülőgépek közül – egyben teljesen új fejlesztések hordozója is. Teljesen digitális repülőgép, amely a repülőgépvezetőjének mindenre kiterjedő információs hálót biztosít a repülés minden egyes mozzanatában, köszönhetően a „smart skin” technológiának” – nyilatkozta a Dubai Airshow-2015-on Igor Naszenkov.

Kifejtette, mit is jelent a „smart skin” technológia: a repülőgép szinte teljes felületét lefedi egy univerzális érzékelőrendszer, melynek segítségével a repülés teljes ideje alatt optimalizálható az erőforrások használata. A PAK FA rádióelektronikai berendezése lehetővé teszi a passzív felderítési információk mellett az aktív berendezések használatát, valamint a speciális rádióelektronikai harc eszközeinek a használatát is. A PAK FA radarja több üzemmódon is képes működni, ráadásul nem csak a mellső féllégtéret „látja”, de képes a körkörös felderítésre is. Ennek köszönhetően a repülőgépvezető pontos képet alkothat az őt kürülvevő környezet egészéről, a különböző irányokban felbukkanó veszélyforrásokról és időben megkezdheti az ellentevékenységet. Ráadásul mindezen információ-özön nem csak a képernyőkről és a HUD-ról olvasható le, de a sisakkal is interaktív kapcsolatban van a rendszer.

PAK FA


„Elmondhatjuk, hogy a PAK FA digitalizált irányítási rendszere teljes kényelmet biztosít a repülőgépvezetőnek úgy, hogy az irányítást végig maximálisan kontroll alatt tarthatja” – erősítette meg Igor Naszenkov.

Ahogyan az már korábbi hírekben szerepelt, a PAK FA fedélzeti rádiólokáciás rendszere 99%-ban elkészült és készen áll a sorozatgyártásra. A tesztsorozat azonban még folytatódik. „A berendezések túlnyomó többségét már leteszteltük, így a radart és a teljes avionikai rendszert is. Ha bármi rendellenességet észlelünk, azt természetesen azonnal kijavítjuk és a szükséges módosításokat elvégezzük – azonban már most elmondhatjuk, a teljes rendszer 99%-os készenlétben van és szinte kész a sorozatgyártásra” – nyilatkozta ez év augusztusában Andrej Szuhanov főkonstruktor-helyettes.

A KRET felszereli a PAK FA-kat egy független inerciális navigációs rendszerrel is (БИНС-СП2М – BINSZ-SZP2M), amely a műholdas navigáció kiesése és rádiózavarás esetén is kellő pontossággal képes a navigációhoz szükséges adatokat előállítani. Vadonatúj fejlesztés még a „Гималаи” (Himalája), a rádióelektronikai harc új eszköze is, mely nem csak védelmet biztosít, de aktív zavarást is képes végezni. A konszern sztavropolszki üzemében már elkezdődött az első darabok legyártása.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 12. 07., 10:17
2017. december 5-én, a Zsukovszkijban található M. M Gromov Repülőkísérleti Intézet repülőteréről a levegőbe emelkedett a Szu-57-es 052-es oldalszámú prototípusa, mellyel megkezdődött az újgenerációs, 30-as gyártmány megnevezéssel illetett hajtómű légi tesztelése.
2017. 12. 06., 10:32
Az Egyiptomi Légierő a napokban átvette az utolsó 3 Rafale EM típusú vadászbombázóját. A leszállítással egyidőben, a francia Dassault Aviation vállalat és az egyiptomi fél újabb tárgyalásokat kezdett további Rafale-ok beszerzése ügyében is.
2017. 12. 04., 15:39
Varsóban már a MiG-29-esek és Szu-22-esek közelgő váltására készülnek. Az erről szóló hírt a program felelőse, a lengyel Fegyverzeti Felügyelet november 23-án közölte a sajtóval – a cél egy új, többfeladatú harci repülőgép kiválasztása a kiöregedett szovjet gyártmányok pótlására.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 12. 14., 11:57
Ikonikus környezetben, a szolnoki bázis helikoptereket ábrázoló fotókkal és Mi–24-es fegyverzeti tartozékokkal feldíszített művelődési otthonában mutatták be az egykori helikoptervezető, Brandt Gyula nyugállományú őrnagy a típus magyarországi történetét feldolgozó, hiánypótló könyvét.
2017. 12. 14., 09:15
Fotók a 2017-es MAKSz légiszalonról.
2017. 12. 11., 10:11
1977. október 13-án a Lufthansa 181-es járata felszállt Palma de Mallorcáról és Frankfurt felé vette az irányt.
2017. 12. 08., 14:27
Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruház kínálatából! Repülős témájú könyvek, DVD filmek, relikviák, ruházati termékek! Kiszállítási akciónk 2017. december 31-ig tart!

  Legfrissebbek most

2017. december 1-én elkezdődött Ulan-Udenszki Repülőgépgyár (U-UAZ) által modernizált Mi-171E berepülése. Az „Orosz Helikopterek” holdingba tartozó üzemben a modernizálás során új hajtómű és módosított forgószárny-mechanizmus került a helikopterbe.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban tervezett Arrow–3 rakétatesztet a céltárgy meghibásodása miatt szakították meg – az izraeli védelmi minisztérium közleménye szerint a tesztindításra a légierő palmakhimi rakétakísérleti bázisán került volna sor, részeként annak a tesztsorozatnak, amellyel Izrael a többlépcsős rakétavédelmi képességét hivatott kiépíteni.