2017. 09. 22. péntek
Móric
: 310 Ft   : 260 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A PAK-FA több, mint egy ötödik generációs repülőgép

JETfly  |  2015. 11. 17., 16:37

A KRET (Rádióelektronika-technológiai Konszern) illetékese nyilatkozott a legújabb orosz vadászrepülőgép fejlesztési műhelytitkairól.

"Az ötödik generációs orosz vadászgép, a PAK FA teljes egészében „digitális”, köszönhetően az ún. „smart skin” technológiának – nyilatkozta a RIA Novosztyi hírügynökségnek Igor Naszenkov, a KRET vezérigazgató-helyettese. A konszern szakemberei már a fedélzeti elektronikai berendezések beépítésén és finomhangolásán dolgoznak.


„Rendeltetése alapján a PAK FA nem csupán egy az ötödik generációs vadászrepülőgépek közül – egyben teljesen új fejlesztések hordozója is. Teljesen digitális repülőgép, amely a repülőgépvezetőjének mindenre kiterjedő információs hálót biztosít a repülés minden egyes mozzanatában, köszönhetően a „smart skin” technológiának” – nyilatkozta a Dubai Airshow-2015-on Igor Naszenkov.

Kifejtette, mit is jelent a „smart skin” technológia: a repülőgép szinte teljes felületét lefedi egy univerzális érzékelőrendszer, melynek segítségével a repülés teljes ideje alatt optimalizálható az erőforrások használata. A PAK FA rádióelektronikai berendezése lehetővé teszi a passzív felderítési információk mellett az aktív berendezések használatát, valamint a speciális rádióelektronikai harc eszközeinek a használatát is. A PAK FA radarja több üzemmódon is képes működni, ráadásul nem csak a mellső féllégtéret „látja”, de képes a körkörös felderítésre is. Ennek köszönhetően a repülőgépvezető pontos képet alkothat az őt kürülvevő környezet egészéről, a különböző irányokban felbukkanó veszélyforrásokról és időben megkezdheti az ellentevékenységet. Ráadásul mindezen információ-özön nem csak a képernyőkről és a HUD-ról olvasható le, de a sisakkal is interaktív kapcsolatban van a rendszer.

PAK FA


„Elmondhatjuk, hogy a PAK FA digitalizált irányítási rendszere teljes kényelmet biztosít a repülőgépvezetőnek úgy, hogy az irányítást végig maximálisan kontroll alatt tarthatja” – erősítette meg Igor Naszenkov.

Ahogyan az már korábbi hírekben szerepelt, a PAK FA fedélzeti rádiólokáciás rendszere 99%-ban elkészült és készen áll a sorozatgyártásra. A tesztsorozat azonban még folytatódik. „A berendezések túlnyomó többségét már leteszteltük, így a radart és a teljes avionikai rendszert is. Ha bármi rendellenességet észlelünk, azt természetesen azonnal kijavítjuk és a szükséges módosításokat elvégezzük – azonban már most elmondhatjuk, a teljes rendszer 99%-os készenlétben van és szinte kész a sorozatgyártásra” – nyilatkozta ez év augusztusában Andrej Szuhanov főkonstruktor-helyettes.

A KRET felszereli a PAK FA-kat egy független inerciális navigációs rendszerrel is (БИНС-СП2М – BINSZ-SZP2M), amely a műholdas navigáció kiesése és rádiózavarás esetén is kellő pontossággal képes a navigációhoz szükséges adatokat előállítani. Vadonatúj fejlesztés még a „Гималаи” (Himalája), a rádióelektronikai harc új eszköze is, mely nem csak védelmet biztosít, de aktív zavarást is képes végezni. A konszern sztavropolszki üzemében már elkezdődött az első darabok legyártása.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Szeptember 20-án a Stratégiai Légiszállítási Képesség hajózóállománya befejezte történetének első olyan személyevakuálását, amelyet C-17-esének padlóberakodási eljárása alkalmazásával hajtott végre.