India hosszú ideje keresi a megoldást a harci repülőgép flottájának korszerűsítésére: hogy melyik típus less a befutó, még nem dőlt el. Most az F-15EX is versenybe száll.
Az Egyesült Államok kormányához már továbbították az engedélykérést, amely 110 darab harci repülőgép eladására vonatkozik.
"Míg az Indiai Légierő követelményeinek további pontosítására várunk, engedélyt kértünk az F-15-ök eladásához is, hogy a lehetséges megoldások teljes spektrumát kínálhassuk a vadászgép portfóliónkban" - nyilatkozta a cég.
"Továbbra is kínáljuk az F/A-18 Super Hornet-et mind az Indiai Haditengerészetnek, mind az Indiai Légierőnek, az F-15 iránt pedig újjáéledő érdeklődés tapasztalható az Egyesült Államokban és az egész világon."
A Boeing az F-15 legújabb EX változatát kínálja Indiának. A korábbi modifikációkhoz képest az EX már a legújabb fejlesztésű fázisrácsvezérelt radarral rendelkezik és jelentősen megnövelték a függesztmények számát is.
Az F-15 beszállása a versengésbe a legújabb fordulat az indiai vadászgép-beszerzési saga során. A Közepes Többfeladatú Harci Repülőgép (Medium Multi-Role Combat Aircraft - MMRCA) beszerzésének 2015-ben történő befuccsolása után India újraindította a „piackutatást”, kezdetben egyhajtóműves típusra, amelyet később kéthajtóművesre módosítottak.
Hiába az új, rosszul definiált követelményrendszer, a világ jelentősebb repülőgépgyártói már beindultak az új piac megszerzésére. A Lockheed Martin az F-16V-t kínálja, a Saab a Gripen E/F-t, de jelen van a Dassault Rafale, az Eurofighter Typhoon és a Super Hornet is. Oroszország valószínűleg szintén felajánlja a MiG-35 és Szu-35 modelleket.
Az Indiai Haditengerészet 57 darabos igényét a Boeing az F/A-18E/F típusokkal nagy valószínűséggel ki tudja elégíteni.
A versenytársak többsége hajlandó India „Make in India” programjával összhangban a helyi ipart is bevonni a gyártásba.
A 2019. februári Bangalore-i Aero India kiállításon a Boeing bejelentette, hogy ha a Super Hornet megnyeri a tendert, akkor a „jövő gyárát” hozzák létre a hazai előállítás számára.
"A program várhatóan több indiai beszállítóval fog együttműködni egy virágzó repülőgépgyártó-üzem létrehozása érdekében" - mondta a cég. "A létesítmény világszínvonalú, magasan képzett munkaerőt fog létrehozni."
A Boeing nem utalt rá, hogy hasonló ipari fejlesztési konstrukciót adna az F-15EX-hez.
A típusok közötti verseny változatlanul erős, ennek tudható be az F/A-18 E/F tesztje is, amelyet 2020 első negyedévében terveznek végrehajtani. Az Indiai Haditengerészet repülőgép-hordozója nem rendelkezik katapultos indítóberendezéssel, helyette a „síugró-sánc”-os felszállási módszert alkalmazzák – ezt fogja tesztelni a Super Hornet a maryland-i Patuxent River Haditengerészeti Bázison.
India jelenleg egyetlen repülőgép-hordozóval rendelkezik, az INS Vikramaditya-val, de már építik a másodikat, az INS Vikrant-ot is.
Forrás: https://www.flightglobal.com/
Negyedik alkalommal ad otthont hazánk a Többnemzeti Helikopter Kiképző Központ szakmai útmutatásával az évenkénti helikopterharcászati oktatóképző gyakorlatnak Pápán, a Magyar Honvédség 47. Bázisrepülőtéren.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.