2024. 06. 14. péntek
Vazul
: 398 Ft   : 372 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Hajtóműgondok sújtják az indiai Szu-30MKI flottát

JETfly  |  2015. 03. 20., 12:53

Problémák nehezítik az Indiai Légierő legpotensebb harci repülőgépének, a Szu-30MKI-nek az üzemeltetését. Manohar Parrikar védelmi miniszter elmondása szerint 2013-ban és 2014-ben összesen 35 alkalommal történt hajtómű-meghibásodás a levegőben – ez havonta majdnem három esemény. Az utóbbi négy évre vetítve összesen 69 meghibásodás történt. 33 esetben a kerozin minősége okozta a bajt, 11 esetben extrém vibráció, 8 esetben pedig alacsony olajnyomás volt a kiváltó ok. 

Noha a repülőgép természetesen képes egy hajtómüvel is repülni, maximális terhelés esetén mindkét hajtómü kell a levegőben maradáshoz. A légierő összesen 5 példányt veszített a típusból 2009 óta. Az NPO Saturn által gyártott Al-31FP hajtómüvek nagyjavítását eredetileg 1 000 óra után írják elő, azonban a meghibásodások jellemzően 500 repült óra után következtek be. A problémát a légierő igen komolynak tartja, hiszen ez akár az ország légtérvédelmi képességeire is kihatással lehet. A müszaki gondok egyébként általánosságban is jellemzők a Szu-30-as flottára, egy időben a gépeknek körülbelül csak az 50%-a üzemképes.

Indiai Szu-30MKI (Fotó: fotografersha.livejournal.com)

A müszaki problémák, és még hadrendben álló MiG-21-esek elavulása miatt az Indiai Légierő a képességeit nem tudja az általa elvárt szinten tartani, ezért 126 darab Rafale vásárlása mellett döntöttek, melyek beszerzése azonban szintén nem mentes a problémáktól. A szerződéskötés három éve húzódik, legfőképpen a repülőgép fajlagos ára és az indiai gyártáshoz szükséges munkaerő ráfordítás mértéke miatt. Mindenesetre az ügy Narendra Modi miniszterelnök áprilisi franciaországi látogatásakor kiemelt jelentőséget fog kapni.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 31., 12:45
Február 23-án került aláírás a magyar légierő vadászgép flottájának bővítését jelentő szerződésre: négy JAS 39C Gripen érkezik a SAAB szerelőcsarnokból Kecskemétre. Az Aranysas interjúja Gróf Gergely ezredessel, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnokával.
2024-06-03 13:23:02
Fonalka Marcell őrmester az Acélkocka Alap Altiszti Tanfolyam elvégzésének köszönhetően tölti mindennapjait a Gripen-hangárban, feladata a Magyar Honvédség vadászgépeinek szerelése és javítása. Miért ezt az utat választotta?
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 06. 14., 10:39
A kilencvenes évek elején az amerikai haditengerészet légiereje átalakulóban volt.
2024. 06. 11., 14:00
Számos munkaterület összehangolása szükséges ahhoz, hogy a bosznia-hercegovinai EUFOR Althea művelet magyarok katonák által biztosított MEDEVAC, azaz egészségügyi kiürítési képessége porszem nélküli gépezetként tudjon működni.
2024. 06. 10., 10:57
Légtérzár, menetrendi változások, biztonsági aggályok, csomagfeladás és a szakszervezetek sztrájkfenyegetése.
2024. 06. 04., 13:31
A pezsgő ballószögi kulturális életnek egyik kiemelkedő színfoltja volt a napokban befejeződött repülős rendezvény, melyet a ballószögi repülőtér fennállásának 30. évfordulója alkalmából tartottak meg.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A Roszatom részvételével tartott tanácskozáson a sarkvidéki teherflotta megújításáról, a műholdas adatszolgáltatásról és a Kínával folytatott logisztikai együttműködésről tárgyaltak.