A közelmúltbeli repülőeseményeknek köszönhetően egy viszonylag gyors döntéssel, 35 év szolgálat után nyugdíjba küldték a török felderítő RF-4E/TM Phantomokat. Mint ismeretes, február 24-én két RF-4E szenvedett katasztrófát éjszaka, bonyolult időjárási viszonyok között, a Malatya melletti Erhac légibázis megközelítése közben, a repülőtértől 14 kilométerre. Nem sokkal később, március 5-én egy újabb Phantom zuhant le Konya közelében. A katasztrófákban mind a hat hajózó életét veszítette.
Az első felderítő Phantomok még 1980-ban érkeztek meg a törökökhöz, 1993-ban további 32 ex-német gépet kaptak. 2009 és 2011 között összesen 16 példányt modernizáltak helyben, RF-4E/TM szintre, azóta azonban öt gépet veszítettek balesetben, ebből egy az emlékezetes szír lelövés volt 2012-ben.
Elbúcsúztak a török felderítő Phantomok (Fotók: http://www.hurriyet.com.tr/)
Egészen március 12-ig nyolc példány maradt üzemben, azonban a legutóbbi katasztrófákat követően bejelentették, hogy kivonják őket a hadrendből, szerepüket a UTC Aerospace Systems DB-110 digitális felderítő konténereket alkalmazó F-16-osok veszik át az ankarai Akinci légibázison. A típus az utolsó repülését csütörtökön a Török Légierő parancsnokával, Akin Öztürk tábornokkal a fedélzetén hajtotta végre.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.