2024. 02. 26. hétfő
Edina
: 389 Ft   : 359 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Levegőben az első Kamov Ka-52K

JETfly  |  2015. 03. 10., 10:19

A biznesars.ru orosz webportál értesülései szerint 2015. március 7-én végrehajtotta első, 40 perces felszállását a Kamov Ka-52K hajófedélzeti üzemeltetésre optimalizált, kétüléses harci helikopter Arszenyevben.

A nyilvánosságra került képeken jól látható a helikopter két oldalán lévő fegyvertartó félszárnyak rövidebb kialakítása: a külső fegyvertartó pilon a K-változatnál már a szárnyvégen van. A helikopter forgószárnyait is be lehet hajtani tárolásához, így a hajófedélzeten és a hangárokban kevesebb helyet foglal el. A helikopter a sós, párás környezethez igazított fedélzeti légkondicionáló rendszert kapott és természetesen a felületkezelésnél, festésnél is figyelembe vették a tengeri üzemeltetés környezeti kihívásait. 

A fegyverzet azonos maradt: a gép a beépített 2A42 30 milliméteres gépágyú mellett 250 és 500 kilogrammos, nem irányított bombákat, Sz-8 és Sz-13 nem irányított rakétablokkokat, 23 milliméteres gépágyúkonténereket és 9A4172 Vihr irányított páncéltörő rakétákat használhat. A gép orra alatt a GOESZ-451 optikai felderítő és célravezető-rendszer is azonos a szárazföldi gépekével. A képek tanulsága szerint a Ka-52K is megkapta az infravörös rakéták ellen hatásos L-370P2 Prezident-Sz önvédelmi rendszert. 

A gépekből négyet rendelt az orosz állam 2012-ben, 3,396 milliárd rubel értékben. Az eredeti szerződés szerint az első helikoptert még 2013-ban le kellett volna szállítani, míg 2014 októberére már mind a négy harci-helikoptert át kellett volna adni az orosz haditengerészetnek. 2014 április nyolcadikán az orosz védelmi minisztérium újabb 32 Ka-52K-est rendelt, melyekből az első tizenkettőt még 2015-ben le kell szállítania a gyártónak. 

A helikopterek ugyanakkor hajó nélkül maradnak: a két, francia gyártású Mistral-osztályú partraszállást támogató hajót ugyanis az Ukrajna ellen elkövetett orosz agresszió miatt Franciaország nem hajlandó egyelőre átadni. Az első tíz sorozatgyártott Ka-52K így a jelenlegi információk szerint a Kamcsatka-félszigetre kerül, szárazföldi repülőtérre.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 07., 16:28
Mint ahogy arról már lapunkon is beszámoltunk, 2024. február 4-8. között védelmi ipari szakkiállítást rendeznek Rijádban, ahol a legnagyobb repülőgépgyártó vállalatok is jelen vannak. A Boeing kapcsán az új F-15EX értékesítéséről is vannak friss információk.
2024. 02. 06., 16:32
A Brit Királyi Légierő pilótaképző rendszere a közelmúltban többször is a hírek szereplője volt: most a képzés fő platformjának tekinthető BAE Systems Hawk T2 flottáról láttak napvilágot friss hírek.
2024. 02. 05., 15:03
A Szaúdi Királyi Légierő bemutató köteléke, a Saudi Hawks, a magyar közönség számára sem ismeretlen, hiszen 2021-ben részt vettek a Kecskeméten megrendezett Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutatón. A csapatról most friss hírek láttak napvilágot!
2024-02-22 15:17:46
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandár adott otthont annak az alapszintű légi vezetés és irányítás tanfolyamnak, amelyet a kalkari Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO akkreditált kiképző központja, valamint az MH Légierő Parancsnokság közösen szervezett.
2024-02-15 10:08:00
Közzétette 2023-as pénzügyi jelentését az Airbus, amely szerint a toulouse-i székhelyű repülőgépgyártó az elmúlt évben 735 repülőgépet adott át az ügyfeleknek, a vállalatcsoport árbevétele 65,4 milliárd euró volt, 11 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 02. 23., 16:13
Kecskemétre látogatott a PzH 2000-es önjáró lövegekre szerződött állomány
2024. 02. 23., 09:21
A gépet a brit Beagle Aircraft tervezte, de a cég, amely kutyafajtákról nevezte el típusait, 1969-ben megszűnt és már azelőtt átadta a jogokat a skót Scottish Aviation-nek, hogy egyetlen gépet is legyártott volna.
2024. 02. 22., 09:27
A Magyar Légierő lajstromszámai, középpontban a forgószárnyasokkal – 2019-2024.
2024. 02. 21., 11:22
A Wizz Air flottájába megérkezett a kétszázadik repülőgép, ezzel a légitársaság flottájának átlagéletkora 4,2 évre csökken.

  Legfrissebbek most

A Gripenek beépített tűzfegyvere, a 27 mm-es Mauser BK 27 revolver-gépágyú több európai harci gép fedélzetén is megtalálható. A története egészen a második világháborúig nyúlik vissza - vagy esetleg még tovább?

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A megújuló Magyar Honvédség újonnan vásárolt szárazföldi harckocsijai és lövegjei után vízi járművekkel is gazdagítja eszközállományát. Katonáink hamarosan két felújított SOC-R típusú folyami naszádot vehetnek használatba.