A biznesars.ru orosz webportál értesülései szerint 2015. március 7-én végrehajtotta első, 40 perces felszállását a Kamov Ka-52K hajófedélzeti üzemeltetésre optimalizált, kétüléses harci helikopter Arszenyevben.
A nyilvánosságra került képeken jól látható a helikopter két oldalán lévő fegyvertartó félszárnyak rövidebb kialakítása: a külső fegyvertartó pilon a K-változatnál már a szárnyvégen van. A helikopter forgószárnyait is be lehet hajtani tárolásához, így a hajófedélzeten és a hangárokban kevesebb helyet foglal el. A helikopter a sós, párás környezethez igazított fedélzeti légkondicionáló rendszert kapott és természetesen a felületkezelésnél, festésnél is figyelembe vették a tengeri üzemeltetés környezeti kihívásait.
A fegyverzet azonos maradt: a gép a beépített 2A42 30 milliméteres gépágyú mellett 250 és 500 kilogrammos, nem irányított bombákat, Sz-8 és Sz-13 nem irányított rakétablokkokat, 23 milliméteres gépágyúkonténereket és 9A4172 Vihr irányított páncéltörő rakétákat használhat. A gép orra alatt a GOESZ-451 optikai felderítő és célravezető-rendszer is azonos a szárazföldi gépekével. A képek tanulsága szerint a Ka-52K is megkapta az infravörös rakéták ellen hatásos L-370P2 Prezident-Sz önvédelmi rendszert.
A gépekből négyet rendelt az orosz állam 2012-ben, 3,396 milliárd rubel értékben. Az eredeti szerződés szerint az első helikoptert még 2013-ban le kellett volna szállítani, míg 2014 októberére már mind a négy harci-helikoptert át kellett volna adni az orosz haditengerészetnek. 2014 április nyolcadikán az orosz védelmi minisztérium újabb 32 Ka-52K-est rendelt, melyekből az első tizenkettőt még 2015-ben le kell szállítania a gyártónak.
A helikopterek ugyanakkor hajó nélkül maradnak: a két, francia gyártású Mistral-osztályú partraszállást támogató hajót ugyanis az Ukrajna ellen elkövetett orosz agresszió miatt Franciaország nem hajlandó egyelőre átadni. Az első tíz sorozatgyártott Ka-52K így a jelenlegi információk szerint a Kamcsatka-félszigetre kerül, szárazföldi repülőtérre.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.