Pakisztán egyenesen Oroszországból szerezheti be a JF-17 Thunder típusú repülőgépekhez az RD-93-as hajtóműveket. Korábban ezt Kínán keresztül bonyolították le, akik viszont ugyanúgy Oroszországból szerezték be az eszközöket. A lépéssel kapcsolatban Kínának nem volt ellenvetése, így Pakisztán közvetlenül Oroszországgal ütheti nyélbe hajtóműüzletet.
A megegyezés, amelyre már 2014 végén sor került, megkönnyíti Pakisztán számára a repülőgép gyártását, és alacsonyabbá teszi a gyártási költségeket. A MiG-29-esben üzemelő RD-33-as átalakításával készült Klimov RD-93-as hajtómü müködik ugyanúgy a JC-1-esben is, amely a JF-17-es Kínában gyártott változata. Érdekesség továbbá, hogy jelenleg még az ötödik generációs J-31-es prototípusa is ezt a gázturbinát használja.
Korábban az oroszok a MiG-29-es riválisaként tekintettek a JF-17-esre, ezért nem szívesen üzleteltek közvetlenül a gyártó országgal, azonban az ukrán konfliktus miatt bevezetett gazdasági szankciók Oroszországot is váltásra kényszerítették néhány területen, így Pakisztán számára is lehetővé vált a hajtómü megvásárlása.
A Kínával közös fejlesztésü JF-17-est a Pakistan Aeronautical Complex (PAC) gyártja Kamra városában, és a hírek szerint más országok is érdeklődnek a repülőgép iránt. Pakisztánt ugyanakkor a J-31-es lehetséges vásárlói között emlegetik, amely az ország első ötödik generációs típusa lehetne.
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.