2024. 10. 10. csütörtök
Gedeon
: 400 Ft   : 365 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kisebb problémákkal halad az F-35-ös harci rendszereinek fejlesztése

JETfly  |  2015. 01. 13., 09:53

Az F-35 program illetékesei szerint a repülőgép közel légiharchoz alkalmazott rendszerei közül a 25 mm-es gépágyú és az elektro-optikai célzóberendezés (EOTS) 2017-re készülhet el olyan formában, amely már megfelel a velük szemben támasztott követelményeknek.

A közelmúltban ezekkel kapcsolatban ugyanis névtelen források olyan információkat szivárogtattak ki, melyek komoly problémákról számolnak be az említett eszközök esetében, például a General Dynamics GAU-22 gépágyúja ezek szerint leghamarabb 2019-ben kerülhetne alkalmazásra. Az F-35 egyesített programirodája ezzel szemben megvédte a fejlesztéseket, és leszögezte, hogy a Block 3F szoftvercsomaggal együtt a gépágyú is müködőképessé válik. Ez a jelenlegi álláspont szerint a 2017-es pénzügyi évben valósulhat meg, az LRIP-9 alacsony intenzitású gyártási szériával egy időben.

F-35

A programiroda szerint ez nem újdonság, az üzemeltetőkkel 2005-ben egyeztették ezt az időtávot, akik jóvá is hagyták, ugyanakkor annak idején a Block 3F szoftvercsomagot még 2013-ra, az LRIP-5 széria gyártásához kalkulálták. Elismerték azt is, hogy nemrégiben a szoftvertesztelés folyamán minimális problémát fedeztek fel a gépágyú rendszerében, ennek javítása azonban tavaszra megtörténik és a tervezett menetrendet sem kell módosítani miatta.

Az EOTS-szel kapcsolatban a programiroda elmondta, hogy képes lesz képeket küldeni a földi irányítóknak a Link-16 segítségével, ugyanakkor néhány téren alulmúlja majd a jelenlegi célzókonténereket, amelyeket az F-35-ös által leváltani szándékozott repülőgépek használnak napjainkban. Ez alatt a nagyobb felbontású videókat, a nagyobb távolságú célfelderítést és azonosítást, a video data linket és az infravörös célzóberendezést értik, azonban a későbbiekben itt is történnek majd további fejlesztések.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2024. 10. 01., 09:45
Az Emirates pilótáinak repülését a GE FlightPulse™ adatelemző alkalmazás is segíti, amely fontos működési adatokat szolgáltat a légitársaság naponta átlagosan 470 járatának biztonságáról és üzemanyag-hatékonyságáról. Az applikációnak köszönhetően nem csupán a repülésirányítás minősége javult, de a légitársaság pilótái közti együttműködés is szorosabb és gördülékenyebb lett.
2024. 09. 27., 09:15
A 2022-es Royal International Air Tattoo rendezvényen Szentendrei Dávid százados, a Magyar Honvédség vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár hajózója kiemelkedő teljesítményt nyújtott JAS 39-es Gripen vadászgépével.
2024. 09. 25., 09:10
Egy korszak véget ért a Holland Királyi Légierő történetében: országjáró repülés keretein belül, 2024. szeptember 27-én búcsúztak el 45 évnyi szolgálat után az F-16-osok.
2024. 09. 12., 12:35
A térség legnagyobb repülőnapjaként, idén szeptember 6-án és 7-én rendezték meg Zeltwegben Ausztria nemzetközi repülőnapját, az AIRPOWER-t. Fotós beszámolónkban közel 200 felvételt láthatnak Olvasóink az esemény szombati napjáról!
2024-09-26 09:20:00
A Wizz Air örömmel jelenti be, hogy mobilalkalmazásában bevezeti az Apple Pay és Google Pay mobiltárcás fizetési megoldást is, hogy a foglalás még egyszerűbb és kényelmesebb legyen. Az új funkció már az Androidos és iOS-t használó eszközökön is elérhető.
2024-09-20 09:45:27
Folytatódik az Emirates kabinszemélyzetének bővítése, amelynek keretében 2024-ben 5000 új légiutas-kísérő felvételét tervezi. A globális toborzás Magyarországot is érinti, legközelebb szeptemberben tart nyílt napot Budapesten a világ legnagyobb nemzetközi légitársasága.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 10. 08., 11:12
1992. január 7-én az olasz hadsereg két, fehérre festett helikoptere érkezett a kaposújlaki repülőtérre. Az AB 205-ös és 206-os az Európai Közösség Megfigyelő Missziójának égisze alatt repült Belgrádból Zágrábba és tankolás céljából szakította meg útját a Kaposvár melletti repülőtéren.
2024. 10. 02., 10:56
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár Gripen vadászrepülőgépei is részt vesznek a Ramstein Flag 24 légvédelmi harcászati gyakorlaton Görögországban.
2024. 10. 01., 09:56
A kalibráló repülések során az irányadók és a távolságmérő berendezés útvonal-ellenőrzését a két pilóta és a 2-3 fős fedélzeti kalibráló személyzet önállóan végezte.
2024. 09. 30., 09:49
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál AS-350B kiképzési repüléssel indult a nap.

  Legfrissebbek most

„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.